Terug

Geen reactie na betaling

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. M.

Naar: Qsolar

09/07/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 12 maart 2024 , heb ik de getekende offerte voor 26 zonnepanelen (405WP) en 1 batterij (5KW) bevestigd aan Qsolar. De totale kosten inclusief BTW bedragen € 20.414,65. Volgens de offerte dient een eerste voorschot van 40% betaald te worden, waarna Qsolar binnen 14 werkdagen contact zou opnemen voor het inplannen van de werkzaamheden. Ik heb deze betaling gedaan. Ik stel echter vast dat ik na de betaling geen reactie heb ontvangen en de werkzaamheden niet zijn ingepland, ondanks de beloofde termijn van 14 werkdagen. Dit heeft geleid tot ongerustheid en vertraging in de installatie van de zonnepanelen en batterij, waardoor ik nog geen gebruik kan maken van de groene energie die ik met deze investering beoogde. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 23 juli 2025 contact met mij op te nemen om de installatie van de zonnepanelen en de batterij in te plannen en een concrete startdatum te bevestigen. Met vriendelijke groeten, Nissan Roth Lange Leemstraat 146 2018 Antwerpen Telefoonnummer: 3232812197 E-mail: mperlsimon@gmail.com Bijlage: Kopie bevestiging offerte (Gmail - Bevestiging offerte.pdf) Kopie van de offerte (_Roth.pdf) Bewijs van betaling van het voorschot (indien beschikbaar)

Berichten (3)

Qsolar

Naar: P. M.

09/07/2025

Geachte, Naar aanleiding van klacht 13037191met betrekking tot klant Nissan Roth, wensen wij vanuit Q Solar onze officiële reactie mee te geven. Volgens de klant zou op 12 maart 2024een voorschot van 40% op het totaalbedrag van €20.414,65betaald zijn, wat neerkomt op €8.165,86. Behoudens vergissinghebben wij echter nooit het volledige voorschotbedrag ontvangen. Volgens onze boekhouding werden er twee betalingen van elk €2.120,00ontvangen op respectievelijk (in bijlage de betalingsafschriften): 23 juli 2024 22 augustus 2024 Dat brengt het totaal ontvangen bedrag op €4.240,00. Wij waren dan ook nog in afwachting van het resterende voorschotbedrag van €3.925,86, alvorens volgens afspraak binnen 14 werkdagen na ontvangst van het volledige voorschotcontact op te nemen voor de technische inplanning van de installatie. Wij verzoeken u vriendelijk om: Óf de ontbrekende betaling van €3.925,86alsnog in orde te brengen, Óf de betalingsbewijzen te bezorgen waaruit blijkt dat dit saldo reeds zou betaald zijn. Zodra het volledige voorschotbedrag ontvangen is of helder is waar het verschil vandaan komt, nemen wij zoals beloofd binnen 14 werkdagen contact op om een concrete installatiedatum met u in te plannen. Zo kunnen we dit dossier snel en probleemloosverder afhandelen. Wij verzoeken eveneens de klacht meteenoffline te halenzolang geen dergelijk bewijs geleverd is, aangezien de inhoud ongegrond en reputatieschadelijk is. Indien er binnen de 2 uurgeen reactie of rechtzetting volgt, zien wij ons genoodzaakt om juridische stappen te ondernemen wegens laster, reputatieschade en kwaadwillige klachtindiening. Met vriendelijke groeten, Q Solar – Klantendienst 📧 info@qsolar.be 📞011 93 93 60

P. M.

Naar: Qsolar

15/07/2025

U hebt gelijk. We hadden een offerte getekend voor 26 zonnepanelen voor een bedrag van € 20.414,65. Hierbij zouden we een voorschot van € 8165,86 betalen. Zoals afgesproken moesten we echter wachten op groen licht voor een lening, maar deze konden we niet krijgen. Ik heb vervolgens telefonisch contact opgenomen en we hebben mondeling afgesproken om zonnepanelen te plaatsen voor een lager bedrag. Ons werd toen een bedrag van € 16.530,00 voorgesteld voor de zonnepanelen en ik werd gevraagd het eerste voorschot van € 2120 te betalen. Na deze betaling is een ploeg langsgeweest om alles op te meten. Na de metingen werd mij gevraagd het tweede voorschot van € 2123 te betalen, waarna ik een installatiedatum zou ontvangen. Vanaf 22/08/2024 wachten we nog steeds op de plaatsing en levering. Ik heb herhaaldelijk gebeld om te informeren naar de voortgang, maar heb nooit een bevredigend antwoord gekregen. De antwoorden waren vaag, zoals: "Ja, het is een probleem," "Het is moeilijk omdat de levering slecht is," "Overal," "Ik ga het doorgeven," "U kunt rustig zijn, binnen enkele weken zal het zeker gebeuren," of "Ja, voor de zomer zal het zeker in orde zijn." Het hele jaar door, al bijna een jaar, wachten we nog steeds! De bedoeling was om eind van de zomer van de zonnepanelen te genieten. We waren echt tevreden, maar ik ben nu diep teleurgesteld. Ik had veel vertrouwen. Ik heb dit telefonisch besproken en na lange tijd heb ik advies gevraagd. Ik kreeg als antwoord "binnenkort gebeuren!". Ik heb een e-mail gestuurd met het verzoek om binnen twee weken een installatiedatum te ontvangen of anders het betaalde geld terug te krijgen, maar ik heb geen reactie ontvangen. Zoals geschreven in de eerste offerte, zou na de eerste betaling een ploeg langskomen voor de metingen. De medewerker heeft mij destijds alle details op zijn smartphone getoond. Wij hebben tot op heden nog geen factuur van u ontvangen. Per e-mail hebben jullie geantwoord dat een tweede, nieuwe offerte volledig anders is dan de eerste. Ik wacht op een bevredigend antwoord. Met vriendelijke groeten, Perlmutter Malka Roth Nissan

Qsolar

Naar: P. M.

01/08/2025

Geachte heer Perlmutter, Geachte mevrouw Roth, Allereerst onze excuses voor de vertraagde reactie op uw tweede bericht. Door het bouwverlof was onze personeelsbezetting tijdelijk beperkt. Na grondige interne controle willen we graag duidelijkheid scheppen over de stand van zaken. U verwijst naar een aangepaste mondelinge afspraak waarbij het offertebedrag werd herleid tot €16.530,00. Volgens onze administratie heeft u tot nu toe twee voorschotten betaald voor een totaalbedrag van €4.240. Conform onze algemene voorwaarden wordt een technieker pas ingepland na ontvangst van minstens 40% van het overeengekomen totaalbedrag – in dit geval €6.612. Uw huidige betaling vertegenwoordigt ongeveer 25%, wat verklaart waarom het dossier on hold is geplaatst. U gaf in uw eerdere bericht ook aan op de hoogte te zijn van deze voorwaarde. We stellen vast dat de communicatie omtrent deze aangepaste overeenkomst niet formeel werd bevestigd via e-mail of schriftelijk document. Dit had misverstanden kunnen voorkomen. Wat betreft uw verzoek tot terugbetaling, wensen wij te benadrukken dat: het project nooit formeel werd geannuleerd binnen de wettelijke bedenktijd van 14 kalenderdagen; er reeds prestaties zijn geleverd, zoals administratieve opvolging en een werfopmeting; er geen sprake is van wanprestatie, aangezien de voorwaarden voor uitvoering (volledige voorschotbetaling) niet zijn vervuld. Hoe gaan we nu verder? U heeft de keuze: U wenst verder te gaan:wij ontvangen graag het resterende voorschot van €2.372, zodat we een technieker kunnen inplannen. U wenst te annuleren:dan zullen wij, conform onze algemene voorwaarden, een verrekening maken op basis van de reeds geleverde prestaties ten opzichte van het betaalde bedrag. Graag vernemen wij uiterlijk op 8 augustus 2025 uw standpunt, zodat we dit dossier correct kunnen afronden. Nota: Tijdens het bouwverlof zijn wij telefonisch niet bereikbaar (we werken met gesloten deuren). Mails worden wél opgevolgd, al is enige vertraging mogelijk. Bedankt voor uw begrip. Met vriendelijk groeten, Team Q Solar Kaaistraat 14 3945 Ham Tel.: 011/93.93.60 Mail: info@qsolar.be Internet: www.qsolar.be De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Q Solar aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten.

Bemiddeling door Testaankoop 13 augustus 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform