Beste, Wij hebben in 2021 getekend voor 2 trappen, 11 smeedijzeren binnendeur en 11 houten binnendeuren. De bestelde materialen zijn standaard, zelfs grotendeels eenvoudige verfdeuren. Wij hebben destijds (helaas verkeerd) voor D'Hondt Interieur gekozen voor hun kwaliteit en goede service. We betalen dus een stuk meer in vergelijking met concurrenten. We hebben ons akkoord gegeven op de belofte dat materialen worden aangekocht en gereserveerd voor ons bouwproject. Op deze manier konden prijzen aangehouden worden in tijden van volatiele prijsniveaus. Wij waren dus comfortabel dat onze materialen klaar waren en op afroep. Achteraf gezien, heel naïef van ons. Dat verhaal blijkt dus gelogen want we krijgen later in het project te horen dat er vertraging is in de levering van onze materialen. Er ligt dus niks op stock voor ons klaar. Half oktober 2022 roepen we onze materialen af en vragen we de opmeting voor al onze deuren en trappen. Half november 2022 is de opmeting goed verlopen. Enkel de stalen deur moest later opnieuw opgemeten worden. In januari 2023 krijgen wij ontwerpen door van de trappen en de stalen deur. Deze worden meteen afgewerkt en goedgekeurd. Vanaf dan is het ene vertraging na de andere. Wij hebben zelf voorgesteld om onze bestellingen te annuleren als dat hun orderboek zou verlichten, maar dat werd negatief onthaald en geld werd niet terugbetaald. Sindsdien is er geen communicatie meer geweest op initiatief van D'Hondt. Er komt enkel telefonische reactie als ik ze opbel. We hebben in deze periode gesproken met Sam, Shari, Bianca en Sara. De ontevredenheid bij D'Hondt zit schijnbaar zowel extern als intern. Geen van hen weet eigenlijk hoe het zit en ze vragen het op bij productie. Het lijkt alsof de productie ergens in een zone zit zonder bereik, want het duur steeds een kleine week vooraleer ze antwoord hebben. Dat gebeurt ook enkel als ik ze zelf opbel.Alle denkbare excuses zijn ook gebruikt: vertraging in levering van materialen, verhuis van productie, defect in de CNC machine, een te groot orderboek met grote aannemers waardoor de particuliere klanten langer moeten wachten, vertraging in productie, gegevens niet goed doorgegeven door de vorige werknemer, mailserver die niet goed werkt waardoor de mails niet bij ons komen om ons te informeren, enz. Onze deuren zouden eind mei geleverd moeten worden, maar ze zijn er alweer niet. Er komt weer een maand bij. Wij zijn ons geloof in hun antwoorden volledig kwijt. De trappen en de smeedijzeren deur zijn in de verste verte nog niet te bespeuren op de planning. Maar officieel luidt het antwoord wel: ze zijn zeker in productie. Als extraatje: facturen en een reminder van facturen komen wel snel! Zelfs als we opmerkingen hadden op de facturen, zijn de reminders sneller dan het antwoord op onze opmerkingen. Heel bijzonder waar de prioriteiten liggen. Wij zijn intussen de wanhoop nabij met een baby en een peuter die elkaar en hun hardwerkende ouders 's nachts wakker houden. Dit duurt al een half jaar met een enorm slaaptekort en gezondheidsproblemen als gevolg. Als iemand kan helpen of de gouden tip heeft waardoor er iemand bij D'Hondt in beweging gaat, we zouden heel dankbaar zijn. Met vriendelijke groeten,Frederik, Kim, Léonie en Suzanne.