Sinds donderdag 6/3 geen internet en TV meer. Na een eerste telefoon naar helpdesk een nieuwe modem moeten gaan halen. Geïnstalleerd maar nog niet in orde. Zaterdag 8/3 is er een technieker van unit-T gekomen die een zwak signaal binnen als buiten aan de tab meet.
Om dit te maken (waarschijnlijk versterker kapot zegt de technieker), moet een andere dienst (/technieker) komen.
Maandag 9/3 is er een technieker geweest, ook van Unit-T. Na metingen zei hij dat er wellicht zo'n 5m van de tab (van ons huis weg) een probleem is met de kabel (waterinsijpeling/kortsluiting). Hiervoor moet een ploeg komen die het voetpad kan openbreken. Normaal stond er een ploeg gepland voor woensdag 12/3. Toch krijg ik vanochtend dinsdag 11/3 een melding dat er een technieker zal afkomen vandaag. De technieker heeft zeer snel zijn schup afgekuist, figuurlijk dan, want hij had geen materiaal mee om een gat te graven. Nu komt er donderdag 13/3 pas een nieuwe technieker...
Ondertussen geen TV, geen internet (hoe moeten we thuiswerken en kinderen hun huiswerk maken?).
Een mogelijke oplossing zou zijn dat ik mijn mobiele data kan gebruiken als hotspot. Hier moet ik volgens de medewerker van Telenet mijn abonnement veranderen. Ik heb dit bekeken en opnieuw ingebeld om te vragen om mijn abonnement om te zetten. Zei de medewerker doodleuk... dat gaat niet want er moet een technieker komen. Met andere woorden: hier zitten we nog steeds zonder internet en digitale TV, oplossingen aan het zoeken zonder enige medewerking van Telenet. Een schande en waarschijnlijk de druppel teveel!