Terug

Geen hulp van touring

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. D.

Naar: Touring

26/07/2023

Laat mij beginnen bij het begin. Voor de aanschaf van mijn nieuwe wagen had ik Touring. Deze heb ik toen tijdelijk stopgezet daar er bij mijn nieuwe wagen een pechverhelping zat voor 3 jaar. Toen zei de medewerker dat het resterende bedrag bij opening van een nieuw contract, later werd herzien / verrekend. Dit is alvast niet gedaan. Nu de klacht zelf: in juni 2023 heb ik een aanvraag gedaan voor een Touring go pechverhelping Benelux/ Europa daar we met het gezin op vakantie gingen. In juni is deze ook betaald. Daar ik geen feedback kreeg voor 14 Juli 2023 heb ik 2 maal contact opgenomen met Touring. De dag voor vertrek werd mij telefonisch gezegd dat als de vering in orde was, we ons geen zorgen hoefden te maken.... zaterdagochtend half 4, 15 juli motorische panne in Duitsland. Ik bel Touring en krijg de melding dat mijn contract niet terug te vinden is, en ik op maandag de klantendienst moet bellen. Maw wacht daar in Duitsland op de parking maar tot maandag en bel dan de klantendienst ??. Ik leg kwaad af en bel nogmaals, van de persoon aan de lijn krijg ik een telefoonnummer van de Duitse wegenhulp Adac. Na 6 uur en vele telefoontjes later worden we geholpen. Die maandag op vakantie bel ik de klantendienst van touring. Nog steeds vinden ze niets terug van mijn contract, dit zou volgens Touring kunnen liggen aan de problemen die er zijn door de nieuwe samenwerking met af insurance (lees:software of databaseproblemen). Ik mag mijn bewijs van betaling en het bewijs van de kosten gemaakt voor de hulp door de Duitse wegenwacht op mail zetten en terug vorderen. Daar we een week in het buitenland zaten, had ik verwacht hier snel een antwoord op te ontvangen, maar als ik niets hoorde mocht ik binnen 3 weken terug informeren. We hebben gelukkig ondertussen niets meer aan de hand gehad met de wagen, maar we zijn nu 2 weken verder en nog steeds heb ik geen feedback, geen contract en geen terugbetaling. Ik ben een heel rustig en geduldig persoon, daar ik weet welke moeilijkheden bedrijven soms kunnen ondervinden, maar dit is voor mij not done, voorbeeld van een slecht klantgericht bedrijf dewelke klanten eigenlijk gewoon in de kou laat staan. Laat me zeggen dat er nog veel werk aan de winkel is.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform