Wij hadden via ‘beaujean vacances’ (Gulpen, Nederland) een huisje in de voerstreek voor 8p en 1 hond gehuurd voor het weekend vr-ma 6-9 mei 2022. Alles was reeds vooraf betaald.Op dinsdag 3 mei wordt 1 persoon ziek en positief getest op covid. Omwille van de quarantaine maatregelen, vragen we of we de reservatie kunnen omboeken. Volgens de reviews op de website van de verhuurfirma, vinden we immers verschillende positieve reviews dat de firma omwille van covid een opschorting toestaat en voorziet in een voucher voor hetzelfde bedrag.Na telefonisch onderhoud met de huiseigenaar stelt die voor om toch maar te komen en de quarantaine maatregelen te negeren. Maar ons reisgezelschap (2 koppels wonen niet in ons huis) zien dat niet zitten, want dan is de kans op besmetting juist heel hoog. We spreken af om dan toch met 4 personen (die nu reeds samen in 1 huis wonen) naar het weekendhuisje te gaan, gezien dit hetzelfde effect heeft als samen thuis te zitten.Op vrijdag 6 mei worden nog 2 andere personen van die 4 ziek en is het niet mogelijk om op weekend te gaan, wegens te zwaar ziek. Ook nu vragen we of omboeking van de reservatie mogelijk is. In de algemene voorwaarden staat, dat overmacht ten gevolge van covid ingeroepen kan worden bij: “Een beperking van de samenstelling van het reisgezelschap.” De verhuurfirma weigert dit en verwijst naar dezelfde algemene voorwaarden. In extremis, proberen we nog familie te vragen of ze vrij zijn om het weekendhuisje over te nemen, maar dat blijkt niet mogelijk.Ook staat in de algemene voorwaarden dat annulatie op de dag van de verhuurperiode 100% van de verhuursom dient betaald te worden. We vragen op zijn minst toch de kosten voor eindschoonmaak, energie en huisdieren (135 eur) terugbetaald zouden worden. Ook dit wordt geweigerd door de verhuurfirma met de melding: “Wat vervelend om te horen dat niemand van het gezelschap nog gebruik heeft kunnen maken van de woning. Vanuit Beaujean Vacances kunnen wij helaas niks meer voor u betekenen.” Wat wij vragen:We vragen de mogelijkheid om onze reservatie te verplaatsen naar een ander tijdstip en dit mag voor ons in een minder drukke periode, ofwel een voucher of de terugbetaling van dit weekend.We vinden ook dat de positieve reviews bij covid problemen misleidend zijn, gezien men via hun website de indruk wekt om wel herboeking of een voucher toe te staan bij dit soort problemen.