Terug

Geen gevolg geven aan vraag tot technische bijstand

Closed Openbaar

Solar Technique B.V.

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. L.

Naar: Solar Technique B.V.

27/11/2016

Op 7 november 2016 heb ik Solar Technique telefonisch op de hoogte gebracht van een defect aan de installatie van mijn zonnepanelen. Er werd mij gevraagd aan mail te sturen. Nog diezelfde dag verstuurde ik die mail.Nog steeds op 7 november kreeg ik een antwoord:Geachte,We hebben uw melding in goede orde ontvangen, de technieker wordt ingeschakeld.Met vriendelijke groet,Vermits ik nadien niets meer hoorde van Solar Technique heb ik op 14 november een herinneringsmail verstuurd, zonder resultaat, en op 21 november opnieuw een mail, opnieuw zonder resultaat.In het afgesloten servicecontract staat vermeld dat Solar Technique na constatering van een storing binnen 48 uur, weekends en feestdagen niet meegerekend, met een monteur ter plaatse zal zijn ter inspectie van de installatie op gebreken. Deze termijn is dus ruimschoots overtreden!

Berichten (3)

Solar Technique B.V.

Naar: E. L.

28/11/2016

Geachte,Er is inmiddels een afspraak gemaakt met de klant om de storing te verhelpen.Met vriendelijke groet,Team Solar TechniqueNL +31 (0) 88 297 34 34B +32 (0) 11 229 228servicedesk@solar-technique.com www.solar-technique.com Op 27 nov. 2016, om 11:10 heeft het volgende geschreven:

E. L.

Naar: Solar Technique B.V.

29/12/2016

De dag na het indienen van deze klacht via Test-Aankoop kreeg ik reactie van Solar Technique.Op 2 december kwam een monteur langs. Hij constateerde dat één der omvormers (aangesloten op 14 panelen) defect was en sloot de twee andere omvormers (aangesloten op resp. 10 en 12 panelen) opnieuw aan.Op 13 december werd de defecte omvormer dan, zoals afgesproken, vervangen door een identiek 2de hands toestel.Vandaag, op 29 december, ontving ik de factuur ten bedrage van € 931.58, te betalen voor 05/01/2017.Graag de volgende bedenkingen:1) Ten gevolge van de laattijdige reactie heb ik heel wat verlies geleden.Indien er binnen de 48 uur (zoals opgenomen in artikel 2.1 van het contract) was gereageerd had ik veel minder schade gehad.Volgens de berekening in artikel 1.2.2 van het contract reken ik het volgende:- van 9/11 (48 u na aangifte van de schade) t.e.m. 2/12 (eerste tussenkomst van de monteur): 23 dagen X € 1.50 X 8.1 Kilowattpiek = € 279.45- van 2/12 t.e.m. 13/12: 11 dagen X € 1.50 X 3.15 Kilowattpiek = € 51.975- samen € 331.425 (bedrag exclusief BTW), d.i. € 401.02 BTW inclusief.Ik neem dan ook de vrijheid om, zonder tegenbericht, deze som af te trekken van de factuursom.2) De factuur is te betalen binnen de 7 dagen.Als ik dezelfde verhouding in acht mag nemen als bij de behandeling van het probleem (aantal dagen na aangifte / aantal dagen volgens contract) = 23/2, dan mag ik ook 7 X 23/2 (= 80) dagen extra wachten met het betalen van de factuur.Ik wil hierin echter zelf redelijk zijn en ik zal betalen ten laatste op 05/01/2017.MvgEddy LutsLinkhoutstraat 673560 Lummen

E. L.

Naar: Solar Technique B.V.

08/01/2017

Geachte, dit is mijn antwoord op jullie mail in bijlage.Ik betwist niet dat er geen buitenkomend onheil was als oorzaak van de defecte omvormer.Ik betwist wel de reden van de overmacht die u vermeldt. Tussen 7 november en 28 november gingen er 21 dagen verloren waarop mijn installatie niets produceerde. Indien u, zoals contractueel vermeldt, binnen 48 uren had gereageerd (en dat de technieker email/internet storing had is een flauw excuus waarvoor mijns inziens geen overmacht kan ingeroepen worden) had ik 3 weken eerder bijna 2/3 van mijn productie terug. En omwille van die nalatigheid verwacht ik van jullie een tegemoetkoming in het productieverlies.U spreekt in jullie mail ook over een wachttijd van 7 dagen die zou vermeld staan in artikel 9 van het servicecontract. Ik vind deze bepaling echter niet terug in dit contract.Om deze redenen blijf ik bij mijn vraag die ik in vorige mail heb geformuleerd.Ik stort op heden € 530,56 (€ 931.58 - € 401.02).mvgEddy Luts


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform