Sinds 2 jaar ben ik een grote fan van mijn Garmin Fenix 5. Het is een fantastisch sporthorloge en ik gebruik het permanent, niet enkel om te sporten. Een echte aanrader. Om die reden kocht ik 6 maanden geleden online, rechtstreeks bij Garmin, bijkomend een lederen bandje om mijn toestel ook op meer formele gebeurtenissen te kunnen dragen. Voor de plechtige communie van mijn zoon wou ik opnieuw het lederen bandje gebruiken, ipv de standaard siliconen bandjes. Tot mijn verbazing klikte het vastklik mechanisme los van het horloge. Gelukkig is mijn horloge niet gevallen. Bij nadere inspectie is een van de vijsjes die het mechanische deel op het bandtje vast houdt los. Het heeft duidelijk geen draad meer om terug vastgezet te worden. Ik vermoed omdat het tijdens de productie te hard is aangedraaid geweest is. Het lederen bandje is slechts enkele malen gebruikt geweest. Voor dagelijks gebruik verkies ik de siliconen bandjes, waar ik na meer dan 2 jaar intens gebruik nog geen enkel probleem mee heb gehad. Ik heb deze morgen telefonisch contact opgenomen met Garmin Belux waar een vriendelijke Yannick mij informeerde dat Garmin geen garantie geeft op horlogebandjes. Dit lijkt mij gezien het bijna niet gebruik van het lederen bandje niet correct. Kan een verkoper zomaar weigeren om garantie te geven?