Terug

Geen factuur - onmiddellijk incassobedrijf!

Opgelost Openbaar

Prachtigkado.nl

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Prachtigkado.nl

13/07/2015

Op 1 juni, rond 11u, heb ik een bedrukte/gepersonaliseerde puzzel besteld op de website van prachtigkado.nl Ik heb me hier vnl.laten verleiden door de boodschap: vandaag besteld, is morgen in huis. Bij de betaalmogelijkheden, hebik vermeld een factuur te willen ontvangen. Ik kreeg onmiddellijk een bevestiging van mijn bestelling. Op maandag 15 juni had iknog steeds niets ontvangen van hen, dus stuurde ik een mailtje (zie ook in bijlage het overzicht met mails) om te vragen waar m'nbestelling bleef. Hun antwoord hierop: Uw order is verzonden bij ons en zal uiterlijk woensdag worden geleverd. Opvrijdag 19 juni had ik nog steeds niets ontvangen. Ik stuurde opnieuw een mailtje en kreeg deze keer volgende reactie: Uwbestelling is reeds in behandeling genomen en zal zo spoedig mogelijk uitgeleverd worden, u kunt uw levering zo spoedig mogelijkverwachten. Mocht u inmiddels uw bestelling hebben ontvangen wensen wij u veel plezier met uw bestelling. Kunt u ons dit latenweten indien u uw bestelling reeds heeft ontvangen?. Op woensdag 24 juni heb ik uiteindelijk de puzzel ontvangen zonderverder een factuur bij. Bovendien had ik nog steeds geen mail van info@prachtigkado.nl gekregen met een factuur. Opvrijdag 26 juni krijg ik voor het eerst telefoon van Incassobureau Straetus (Reuben Wemeijer) die vraagt waarom ik de factuur nogniet betaald heb en er bijgevolg 40euro incassokosten bijkomen (naast de 34,85euro van de puzzel zelf). Ik heb deze man gevraagddie factuur per mail door te zenden, aangezien ik nog niets ontvangen had. Ik heb onmmiddellijk die 34,85euro betaald. Maar ikweiger de 40euro incassokosten te betalen aangezien ik nooit een factuur heb ontvangen. Sinsdien, krijg ik elke werkdag zo'n 2 tot5 telefoontjes per dag van dit Incassobureau en regelmatig nog eens een mail. Ik heb ondertussen eensgegoogled naar Straetus & prachtigkado.nl en vind gelijkaardige verhalen terug. Ook op hun facebookpagina staan slechterecencies van niet ontvangen facturen en dergelijke. Ik ben iemand die regelmatig online dingen bestelt, en steeds tijdig betaal.Maar zonder factuur, kan dit moeilijk. Ik dien niet alleen een klacht in via Testaankoop, maar ook bij de Economische Inspectie. Ook al gaat het om een klein bedrag, op deze manier worden vele consumenten lastig gevallen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform