Terug

Geen correcte terugbetaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. P.

Naar: KARAPASS courtage

20/03/2024

Beste,Met dit schrijven wil ik graag mijn ongenoegen uiten over het verloop van mijn schadeclaim. Ik zal u even kort door de feiten loodsen.Op 12/01/24 heeft de verzekering, Karapass Courtage, mijn toestel ontvangen voor herstelling omdat mijn achterkant gebarsten was. Bij de ophaling na herstelling op 22/01/24 zie ik op bijgevoegd formulier dat ook mijn batterij vervangen is geweest. Na het opstarten van mijn toestel valt deze uit en zit vanaf dan in een bootloop. Ik ben meteen naar de Vandenborrewinkel geweest, maar zij konden het met een reset niet oplossen. De volgende dag heb ik meteen contact opgenomen met de klantendienst en bijgevolg 24/01/24 mijn toestel verzonden. Op 30/01/24 is de verzekering begonnen aan de herstellingen. Online kon ik volgen wanneer het gerepareerd zou worden, maar dit schoof telkens een week op, zonder communicatie. Ik heb meermaals contact opgenomen met de klantendienst omdat er mij werd verzekerd dat er met spoed gehandeld ging worden aangezien het defect, de bootloop, niet door mijn toedoen is (maar hoogstwaarschijnlijk door het vervangen van de batterij). Op 22/02/24 (bijna 4 weken later) krijg ik dan eindelijk bericht dat mijn toestel niet gemaakt kan worden. Op 05/03/24 heb ik een compensatie van €509 ontvangen. Ik ga hier niet mee akkoord aangezien de nieuwprijs van hetzelfde toestel, een iPhone 12 128gb, bij Vandenborre €599 bedraagt. Ik kan dus niet hetzelfde toestel opnieuw kopen met de compensatie. Ik heb contact opgenomen met de klantendienst en dit is hun antwoord: “We informeren u dat de waarde van uw apparaat op vanden borre op het moment van uw claim € 599 bedraagt ??en dat we een eigen risico van €90 hebben toegepast.” In het contract lees ik helemaal niets over eigen risico bij fout van de verzekeraar? Ik heb zeer veel contact gehad met de zowel de klantendienst van de verzekeraar als de klachtendienst maar zonder vruchtbare uitkomst. Daarnaast is de juiste instantie ook niet telefonisch bereikbaar. Ik heb ook een brief opgestuurd naar de klachtendienst, zonder respons.Bovenop heb ik ook al die tijd een verzekering betaald (€13,99) voor een defect toestel waardoor ik ook dit bedrag wens terug te vorderen. Daarnaast is er een nieuwe maand begonnen en heb ik de afschrijving geblokkeerd omdat mijn toestel kapot is. Nu is er nog een nieuwe domiciliëring van €27,98 omdat ik de vorige had geblokkeerd. Het contract is ondertussen al ontbonden na schriftelijk schrijven. Concreet zou ik een vergoeding van €131,97 (€599 + €13,99 + €27,98 - €509) vragen zodat ik opnieuw hetzelfde toestel kan kopen en de schade dus hersteld is. Daarnaast zou ik ook graag het defect toestel terugkrijgen dat mijn bezit is. Indien niet, wil ik hier ook een compensatie voor omdat jullie hoogstwaarschijnlijk mijn toestel gaan gebruiken voor onderdelen.Deze verzekeringskwestie sleept nu al bijna drie maanden aan en ik hoop op een rechtvaardige oplossing. Bedankt voor uw gehoor en ik kijk uit naar uw antwoord.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform