Terug

Gedwongen gebruik ITSME

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. D.

Naar: BNP Paribas Fortis

07/07/2025

Geachte mevrouw/heer, Op vandaag 7 juli 2025 wou mijn 78 jarige vader via online bankieren (web) een overschrijving uitvoeren en tegelijk de begunstigde bewaren maar helaas moesten wij vaststellen dat jullie nog steeds de klanten dwingen om itsme te gebruiken terwijl deze app bij wet niet verplicht is. Het is nog steeds de klant die de keuze heeft of hij al dan niet een itsme account wilt aanmaken of niet. Bij deze 78 jarige klant is het echter zo dat hij geen ITSME account wilt en het zelfs volkomen verkeerd vind dat hij geen begunstigde kan toevoegen zonder deze fameuze app en dit terwijl hij wel kan aanmelden bij het online bankieren met z'n bankkaart en het bijhorende bakje gekregen van de bank (zie bijlage). Gezien het hebben van een itsme account niet wettelijk verplicht is en er niet zo lang geleden ook al bij het gebruik van een instant overschrijving een gedwongen itsme werd gevraagd verzoek ik u onverwijld en binnen een redelijk termijn actie/reactie van BNP Paribas Fortis. Met vriendelijke groeten,

Berichten (3)

P. D.

Naar: BNP Paribas Fortis

14/07/2025

Tot op heden nog steeds geen enkel antwoord vanwege Fortis mogen ontvangen !!! Intussen is het gelukt om een begunstigde tot te voegen maar nu kunnen we opnieuw geen instant betaling uitvoeren (dit weekend ontdenkt) zonder de gedwongen itsme app !!! Mijn vader weigert deze app te gebruiken en vraagt dus nogmaals om het ook mogelijk te maken instand overschrijvingen te doen zonder de gedwongen app. Dit kan bijvoorbeeld ook met hetzelfde aanmeldbakje die hij gebruikt voor het aanmelden bij het online bankieren (web) Zie afbeeldingen in het bericht waar jullie nog geen reactie hebben op gegeven.

BNP Paribas Fortis

Naar: P. D.

15/07/2025

Geachte Wij nemen contact op met de klant, want aanmelden via kaartlezer is perfect mogelijk. Enkel niet wanneer er een technisch incident was, maar dit is opgelost ondertussen. Met vriendelijke groeten, Carine Blyaert Tel 02 228 35 78 Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: lundi 14 juillet 2025 08:15 Aan: FBBE -- COMPLAINTS MANAGEMENT complaints.management@bnpparibasfortis.com Onderwerp: [EXTERNAL] Nieuw bericht van PETER D ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ EXTERNAL SENDER - EMETTEUR EXTERNE Be cautious before opening attachments or clicking on any links. If in doubt, use 'Report Email/ReportPhishing' button or contact your CSIRT. Soyez vigilants avant d'ouvrir les pièces jointes ou de cliquer sur les liens. En cas de doute, signalez le message via le bouton 'Report Email/ReportPhishing' ou contactez votre CSIRT. ====================================================== BNP Paribas Fortis disclaimer: :www.bnpparibasfortis.com/e-mail-disclaimer. BNP Paribas Fortis privacy policy: :www.bnpparibasfortis.comrivacy-policy. ======================================================

P. D.

Naar: BNP Paribas Fortis

21/07/2025

Helaas gebeurt dit toch o zo toevallig telkens als het weekend is! Dus nu ga je me proberen wijs te maken dat een technisch probleem telkens in het weekend gebeurt. Wees eerlijk in plaats van onjuistheden te beweren. Indien geen oplossing heef ik dit dossier door aan testaankoop


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform