Terug

Gebrekkige installatie Keuken

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. N.

Naar: KEUKENS DE ABDIJ

06/03/2023

In Juli 2021 hebben wij een keuken gekozen en besteld bij Keukens De Abdij . De verkoper was vriendelijk en nam zijn tijd om alles grondig uit te leggen . Het gevoel was in eerste instantie super , na enkele uren kiezen en discussieren over verschillende materialen .Kregen we een voorstel om de keuken aan te kopen aan een uitgerekende prijs of voor het van bedrag van €20 000 .dit was een eenmalig aanbod ...Hierbij voelde ik al wat narigheid , we kozen toch voor de uitgerekende prijs . dat uitkwam op een bedrag rond de € 25000 . Na samen zitten een maand later met de architect van keukens De Abdij , hadden we de kleur van de keuken toch iets donkerder genomen en het keuken eiland aangepast .Wat resulteerde uiteraard op een meerprijs van +-€2000 . Onze geplande plaatsing datum was wat uitgelopen , ivm de materialen crisis in 2021 en uitgestelde werken . Waardoor de keuken +-6maanden later pas kon worden geplaatst . Uiteindelijk op 7 Juni 2022 werd de keuken geleverd . Bij levering bleek dan dat de microgolf er niet bij was . deze mensen hebben dan ook een geleider van onze schuifraam beschadigd .Bij plaatsing en uitpakken van de keuken bleek dan al snel dat de keuken was geleverd in 2 verschillende kleuren ! bij het nakijken van de labels op het karton . Viel ook op dat deze 100% Belgische keuken blijkbaar gemaakt was in Duitsland . Wat dan op zich al lijd naar valse reclame die word gemaakt via Radio en Televisie . Ook kleefde er een sticker met QR code in 1 van de onderkasten . Die QR code bracht ons dan bij de Fabrikant van keukens in Duitsland . De installatie was kortom rampzalig . De verluchting roosters die wij op onze factuur terug vinden werden niet gebruikt . Hiervoor had de installateur enkele groeven gezaagd in de afwerking voor de koelkast , en onder de kast van het kookvuur enkele gaten geboord met een klokboor . Verder zat er zogezegd geen stroom op het stopcontact dat wij hadden voorzien voor de dampkap . Maar had dan wel de omkasting reeds geplaatst .. Bleek echter dat de aansluiting in de dampkap zelf niet compleet was aangesloten . Wat een domme kost voor ons was om een elektricien 2uur naar het probleem te laten zoeken . na enige tijd kregen we een vocht probleem boven onze spoelbak . Gelukkig waren er zodoende veel gaten in de rug van de onderkast geklokt dat we met een telefoon achter de kast foto's konden nemen . Er bevond zich schimmelvorming rond de afloop van de spoelbak . Bleek dat de buis te dun en niet ver genoeg in de aansluiting van de muur zat . Waardoor we deze hebben moeten laten aanpassen , en de muur moeten injecteren .Later bleek dan ook dat de kraan die we gekozen hadden van het merk Blanco was vervangen door een goedkopere kraan .Maar wel moeten betalen voor de Blanco kraan . Deze goedkopere kraan was dan ook enkel aangesloten op het warm water , omdat de dubbeldienst kraan zogezegd verkeerd was en de aansluiting niet kon gebeuren .Het kleur verschil van de keuken werd 2 maanden na installatie wel in orde gebracht gelukkig . Al de andere problemen krijgen we geen reactie of vergoeding voor . Terwijl ons was beloofd dat de keuken gebruiksklaar werd geleverd . Enkele deuren sluiten niet volledig af , of hangen al scheef . Na het gebruik van amper 6 maanden .Kortom de 35 jaar garantie die beloofd is , kan de klant goed gebruiken als deze word na gekomen tenminste .

Berichten (1)

KEUKENS DE ABDIJ

Naar: R. N.

07/03/2023

Beste , Op 3/04/21 werd dit dossier verkocht, geleverd op 30/05/22 en geplaatst op 1/06/22.Het verhaal dat de klant brengt strookt totaal niet met de waarheid en op sommige punten compleet van de pot gerukt . De klant heeft zijn keuken geleverd gekregen door het afleveren van een afschrift van betalings- opdracht bij zijn financiele instelling . Deze achteraf geannuleerd heeft waardoor wij als bedrijf bewust op het verkeerde been zijn gezet om zijn keuken te leveren en te plaatsen en dit zonder effectieve betaling van zijn keuken.De klant zijn keuken werd volledig afgewerkt op 18/08/22 en ondertekent voor akkoord volledig afgewerkte keuken ( zie bijlage). Er werd geen schade gemeld na plaatsing binnen de 24h weliswaar een paar maanden later wel voor de glijder. Eender welke aannemer kan de glijder van het schuifraam beschadigd hebben in die tijdspanne.Ondertussen zijn we bijna 1 jaar verder en zoekt de klant allerhande excuses om maar niet te moeten betalen, wij van onze kant uit hebben de klant reeds 8 aanmaningen gestuurd waardoor het dossier nu verder zal worden behandeld door onze raadsman. Deze zal de invorderingsprocedure verder overnemen en de nodige stappen zetten .Wij hebben met Mr Nauwelaers meer dan geduld genoeg opgebracht de klant heeft tot op heden nog steeds een openstaande rekening voor de totaalprijs van 18817.65 Eur . Wij vragen u en dringen er daarom ook op aan om deze onterechte meldingklacht voorlopig offline te halen?Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkentenis,Buyl AnjaPurchase /LegalManaging Boardanja.buyl@keukensdeabdij.beWebsiteInstagramFacebookMet vriendelijke groeten,Anja Buyl PurchaseLegal /Managing BoardAnja.Buyl@keukensdeabdij.be054 34 19 98--WebsiteInstagramFacebookPinterest


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform