Terug

Gebrek aan assistentie voor wijziging contract

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. I.

Naar: BNP Paribas Fortis

19/07/2024

Geachte, In februari 2022 opende ik bij Bpost Vilvoorde een Post Optima Junior rekening voor mijn zoon, geboren in 2015. Hiervoor diende ik een GRATIS zichtrekening te openen op mijn naam, en ook een standaard spaarrekening voor mijn zoon. In de zomer van 2023 verhuisde ik naar Leefdaal. In die tijd zou Bpost/BNP Fortis mij post hebben opgestuurd i.v.m de overname door Fortis en informatie over mijn huidige bankrekeningen bij Bpost. Ik heb echter deze nooit ontvangen. Mijn vroegere buren in Vilvoorde hielden de post bij die nog op het oude adres kwam. Zo ontdekte ik in februari 2023, dat Fortis rekeningafschriften via post opstuurde en er hiervoor ook nog geld afhield van mijn rekening! Ik ben hiermee helemaal niet akkoord, ik tekende ook nergens voor deze optie. Alles is tegenwoordig digitaal. Ze hebben hiervoor 12,96 EUR onterecht van mijn rekening afgetrokken. Hetzelfde maakte ik vorig jaar mee met Bpost, nog voor de overname door Fortis. Ze stuurden mij toen uittreksels op van de spaarrekening van mijn zoon, wat ik NOOIT had gevraagd. Ze trokken voor die verzendingen dan ook nog eens 12 EUR!? Spaargeld van mijn zoon dat onterecht van hem werd afgenomen, en ondanks de klacht werd dit nooit teruggevorderd. Vandaag met BNP FORTIS herbeleef ik exact hetzelfde. De kosten voor een ONGEVRAAGDE service - verzenden van uittreksels - kreeg ik nooit terugbetaald. Daarbovenop heb ik nu een betalende zichtrekening, 2 EUR per maand! 24 EUR die jaarlijks weggaan voor een rekening die ik nooit gebruik, buiten voor geautomatiseerde betalingen naar de spraakrekening van mijn zoon en zijn belegging. Mijn rekening bij Bpost was GRATIS. Hiervoor stuurde ik Fortis tweemaal een klacht via hun website, nooit reactie op gekregen. Je gaat naar een Fortis bank, ze kunnen of willen u niet helpen, omdat ik oorspronkelijk een Bpost rekening had. Bij Bpost Herent krijg ik te horen dat ik maar naar Vilvoorde moet omdat ik daar mijn rekening heb open gedaan, terwijl ik wel in Bertem woon nu! Afspraak online maken bij Bpost gaat ook niet, telefonisch duurt het een eeuwigheid om geholpen te worden en te horen dat ze u niet kunnen verder helpen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform