Terug

garantieherstelling kost meer dan 300euro

Closed Openbaar

robots benelux

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. V.

Naar: robots benelux

15/05/2024

beste,in januari 2024 bestelde ik via poolrobots.nl een zwembadrobot van het type dolphin zenith 60 voor 1499euro.enkele dagen later kreeg ik een dolphin 60i geleverd. bij navraag bij de fabrikant bleek dit hetzelfde als de zenith 60 te zijn, alleen een andere kleur en via andere kanalen geleverd. Ik heb het toestel dus aanvaard. Na een snelle visuele controle leek alles in orde. Toen ik het toestel begin maart (toen het zwemseizoen begon) uit de doos haalde bleek er een onderdeel gebroken te zijn. Dit zat echter zo in de doos, ik had er nog niets mee gedaan. De doos was niet beschadigd. Ik heb dit dan gemeld aan de shop, maar ze weigerden elke verantwoordelijkheid, hoewel je op het filmpje dat ik ze stuurde kon zien dat het toestel nog mooi in de verpakking zat en absoluut niet gebruikt was, weigerden ze toch elke verantwoordelijkheid omdat de zichttermijn voorbij was en omdat ik dit duidelijk zelf had veroorzaakt...Nadat ik bij een andere firma een vervangborstel gekocht had en deze geplaatst had, werkte het toestel correct, tot eind april, toen stopte de robot plots met werken.Ik ben toen naar een lokale verdeler van Mydolphin gegaan om het toestel in garantie naar de fabrikant terug te sturen, maar deze vertelde me dat de dolphin 60i niet in Belgie verdeeld werd en ze dus niets konden doen. Na contact opgenomen te hebben met poolrobots.nl via whatsapp vroegen deze om het toestel retour te sturen, zodat zij het naar de fabrikant konden opsturen.Er zouden geen kosten zijn als het garantie was, anders zouden ze me dit laten weten.2 weken later krijg ik van hen bericht dat het toestel hersteld is, maar dat ik 325.15€ moet betalen, omdat er een kabelbreuk is vastgesteld en dat zou weer mijn schuld zijn. 'vanzelf gaat zoiets niet kapot'.Zonder betaling sturen ze mijn robot niet terug.Er is me nooit gemeld dat de herstelling buiten garantie viel en er is me ook nooit gevraagd of ik akkoord ben met de herstelling buiten garantie voor het bedrag van 325 euro. Ik vind dit bedrag buiten proportie, ik kan zelf een nieuwe kabel online kopen voor 150euro en hem ook zelf plaatsen.Na mijn vraag of er een commerciele geste mogelijk was, kreeg ik enkel de melding : 'betalen of we sturen hem niet terug' ...Wat kan ik hieraan doen??


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform