Terug

Garantie

Closed Openbaar

Dirk Loodgieter

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. H.

Naar: Dirk Loodgieter

13/04/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 24 maart 2025 hebben we u gecontacteerd in verband met het niet aflopen van het water in de verschillende afvoeren + het omhoog lopen van het water uit de douche met het gevolg dat onze badkamer onder water stond. U bent voor een spoedinterventie langsgekomen rond 23u op vrijdagavond. Na het gebruik van een ontstoppingsproduct zonder effect, werd er gebruik gemaakt van de inspectiecamera. Er werd een verstopping vastgesteld in onze afvoer - ter hoogte van de stoep aan de straatkant. Hiervan werden beelden verzameld. Vervolgens werd aan de hand van de hogedrukreiniger de verstopping verholpen. Het water liep terug af. Rond 00u waren de werken afgerond en werd er op de factuur vermeldt dat de verstopping verholpen is en dat er 12 maanden garantie van toepassing is voor eenzelfde probleem. Ik stel echter vast dat sinds vrijdagavond 11 april 2025 het water terug blijft staan en de verschillende afvoeren borrelen. Hiervoor heb ik u de avond zelf nog gecontacteerd. Zelf gaf u aan dat de 12 maanden garantie mogelijks niet van toepassing zou zijn omdat het mogelijks een structureel probleem met de buizen zou zijn. Echter werd bij de vorige interventie een duidelijke verstopping waargenomen en staat er niet op de factuur vermeldt dat er een structureel probleem zou zijn. Na het bevestigen van de afspraak voor zaterdag overdag, zijn jullie niet langsgekomen. We hebben meermaals contact gezocht via Whatsapp en telefonisch. Na meermaals bellen werd de telefoon niet meer opgenomen en kregen we geen verdere informatie van u. Een vriend van ons heeft dan zelf contact opgenomen met u waarop de telefoon wél werd opgenomen en na het bevestigen van ons adres werd er aan de telefoon gezegd “jullie moeten niet elke 15min bellen”. Dit was om 21u terwijl de afspraak gepland stond voor in de namiddag. Er werd ook geen annulering van de afspraak opgestuurd met het gevolg dat we tot op heden nog met het probleem zitten. Vandaag, zondag 13 april 2025, heeft mijn vriend telefonisch contact gehad met een van jullie medewerkers. In dit telefoongesprek werd aangegeven dat het zou gaan om een structureel probleem van de buizen (ondanks u niet bent komen kijken deze keer). Mijn vriend betwistte dit en gaf aan dat twee weken geleden er effectief een verstopping werd aangetoond. Waarop de medewerker reageerde “bent u dan een technieker?” Mijn vriend gaf aan dat dat niet het geval was, maar dat we wel verwachten dat de leidingen worden nagekeken en dat we beroep willen doen op de garantie. De medewerker reageerde “het stopt hier voor ons” en smeet vervolgens de telefoon toe. Het probleem is niet verholpen en we zijn niet verder geholpen door uw bedrijf ondanks de 12 maanden-garantie periode. Er wordt gesproken van een structureel probleem van de afvoeren ondanks er deze keer geen bezichtiging van de afvoeren werd uitgevoerd en dus ook geen controle van het effectieve probleem. Daarom verzoeken wij dat we, zoals contractueel vastgesteld, beroep kunnen doen op de 12-maanden garantie wanneer nodig en indien het probleem verholpen moet worden door een derde partij, dit vergoed zal worden door u. Met vriendelijke groeten, Kaat Haesendonck Jorge-Michael Vanderstappen Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht

Berichten (1)

Dirk Loodgieter

Naar: K. H.

13/04/2025

Geachte mevrouw Haesendonck, geachte heer Vanderstappen, Hartelijk dank voor uw bericht en het delen van uw bezorgdheden. We begrijpen dat de situatie voor u bijzonder vervelend is, en willen hierbij de gelegenheid nemen om ons standpunt duidelijk toe te lichten. Onze technieker is op 24 maart 2025 inderdaad ter plaatse gekomen voor een spoedinterventie. Tijdens dat bezoek werd een verstopping vastgesteld aan de straatkant van de afvoer, en deze werd succesvol verholpen met behulp van hogedrukreiniging. Zoals u correct aanhaalt, werd dit ook vermeld op de factuur, samen met de vermelding van 12 maanden garantie voor hetzelfde probleem. Echter, zoals bij elke interventie geldt de garantie enkel in het geval van een identiek probleem dat terugkeert omwille van een fout in onze uitvoering of een onvolledige ontstopping. Bij uw situatie is er een terugkerend probleem dat, op basis van onze ervaring en de symptomen die u omschrijft (water dat opnieuw omhoogkomt, borrelende afvoeren, enz.), wijst op een structureel defect in de afvoerinstallatie zelf. Dit werd trouwens al visueel vastgesteld bij het eerste bezoek, waarbij de ligging van de buizen en hun beperkte afschot vermoedens van een dieperliggend probleem gaven. Dat dit niet expliciet op de factuur werd vermeld, betreuren we, en we nemen dit intern mee als verbeterpunt. Toch werd dit mondeling toegelicht door onze technieker. Wat betreft het verloop van de communicatie: we begrijpen uw frustratie en het was zeker niet onze bedoeling onduidelijkheid of ongemak te veroorzaken. Onze planning liep die dag uit door onvoorziene omstandigheden bij andere interventies. Indien u onze communicatie als onbeleefd of onprofessioneel hebt ervaren, bieden we hiervoor onze verontschuldigingen aan. We streven er altijd naar klanten correct en respectvol te behandelen. Tot slot willen we benadrukken dat, om aanspraak te maken op garantie, het noodzakelijk is dat wij het probleem eerst zelf opnieuw kunnen vaststellen. Aangezien wij deze tweede controle nog niet hebben kunnen uitvoeren, kunnen we niet bevestigen dat het om hetzelfde probleem gaat. Mocht u echter alsnog wensen dat we langskomen om dit vast te stellen, dan staan we hier uiteraard voor open – mits duidelijke wederzijdse afspraken. Wij blijven ter beschikking voor overleg en hopen alsnog tot een constructieve oplossing te komen. Met vriendelijke groeten, Drik Loodgieterij Guldenschaapstraat 6, 1800 Vilvoorde 0499 00 82 82 dirkontstopping@gmail.com Ledim. 13 avr. 2025 à 13:15, klachten@test-aankoop.be a écrit: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Bemiddeling door Testaankoop 14 april 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform