Geachte mevrouw Haesendonck, geachte heer Vanderstappen,
Hartelijk dank voor uw bericht en het delen van uw bezorgdheden. We begrijpen dat de situatie voor u bijzonder vervelend is, en willen hierbij de gelegenheid nemen om ons standpunt duidelijk toe te lichten.
Onze technieker is op 24 maart 2025 inderdaad ter plaatse gekomen voor een spoedinterventie. Tijdens dat bezoek werd een verstopping vastgesteld aan de straatkant van de afvoer, en deze werd succesvol verholpen met behulp van hogedrukreiniging. Zoals u correct aanhaalt, werd dit ook vermeld op de factuur, samen met de vermelding van 12 maanden garantie voor hetzelfde probleem.
Echter, zoals bij elke interventie geldt de garantie enkel in het geval van een identiek probleem dat terugkeert omwille van een fout in onze uitvoering of een onvolledige ontstopping. Bij uw situatie is er een terugkerend probleem dat, op basis van onze ervaring en de symptomen die u omschrijft (water dat opnieuw omhoogkomt, borrelende afvoeren, enz.), wijst op een structureel defect in de afvoerinstallatie zelf. Dit werd trouwens al visueel vastgesteld bij het eerste bezoek, waarbij de ligging van de buizen en hun beperkte afschot vermoedens van een dieperliggend probleem gaven.
Dat dit niet expliciet op de factuur werd vermeld, betreuren we, en we nemen dit intern mee als verbeterpunt. Toch werd dit mondeling toegelicht door onze technieker.
Wat betreft het verloop van de communicatie: we begrijpen uw frustratie en het was zeker niet onze bedoeling onduidelijkheid of ongemak te veroorzaken. Onze planning liep die dag uit door onvoorziene omstandigheden bij andere interventies. Indien u onze communicatie als onbeleefd of onprofessioneel hebt ervaren, bieden we hiervoor onze verontschuldigingen aan. We streven er altijd naar klanten correct en respectvol te behandelen.
Tot slot willen we benadrukken dat, om aanspraak te maken op garantie, het noodzakelijk is dat wij het probleem eerst zelf opnieuw kunnen vaststellen. Aangezien wij deze tweede controle nog niet hebben kunnen uitvoeren, kunnen we niet bevestigen dat het om hetzelfde probleem gaat. Mocht u echter alsnog wensen dat we langskomen om dit vast te stellen, dan staan we hier uiteraard voor open – mits duidelijke wederzijdse afspraken.
Wij blijven ter beschikking voor overleg en hopen alsnog tot een constructieve oplossing te komen.
Met vriendelijke groeten,
Drik Loodgieterij
Guldenschaapstraat 6, 1800 Vilvoorde
0499 00 82 82
dirkontstopping@gmail.com
Ledim. 13 avr. 2025 à 13:15,
klachten@test-aankoop.be a écrit: