Terug

garantie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

R. A.

Naar: Jacobs Douwe Egberts

23/09/2024

Geachte, Wij zijn een club en in onze kantine hebben wij een koffie machine staan van Douwe Egberts, door ons aangekocht. Nu op 31/08/2023 zijn er spoels vervangen, en op 09/09/2024 dit zelfde spoel terug vervangen op 09/09/2024. De temp sensor is vervangen op 16/11/2023 en terug vervangen op 09/09/2024. Nu heb ik mij bij Douwe Egberts beroept op de wettelijke garantie termijn van 2 jaar, waarop zij antwoorden in onze algemene voorwaarden staat maar één jaar garantie ( wel enkel in de Franse versie) niets in de Nederlandse. Mijn vraag is hoe dit verder moet? Dit is hun antwoordt: Geachte Mijnheer, Bedankt voor uw bericht. De garantie voorwaarden waarnaar u verwijst zijn effectief geldig voor alle acties tussen consument en bedrijf of B2C. Wij werken alleen met professionele instellingen in het bezit van een BTW of ondernemingsnummer of B2B. Onze garantie voorwaarden zijn slechts 1 jaar. Graag zet ik kopie van onze algemene voorwaarden hier in bijlage. De facturen die u zijn uitgegeven zijn correct en kunnen we dan ook geen gevolg geven aan uw aanvraag. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Berichten (1)

Jacobs Douwe Egberts

Naar: R. A.

30/09/2024

Geachte, Hartelijk dank voor uw bericht. De verkoopsvoorwaarden waarnaar u verwijst zijn inderdaad geldig voor alle handelingen tussen de consument en het bedrijf of B2C. Wij werken alleen met professionele instellingen die een BTW nummer of een bedrijfs- of B2B-nummer hebben. Dit type machine is alleen beschikbaar voor bedrijvenrofessioneel entiteit. U hebt deze machine gekocht via Shooting Club Boom (ingeschreven bij KBO 0413.319.473). Het B2B-recht en de B2B-koopvoorwaarden zijn daarom van toepassing op onze relatie. Na controles bevestigen we dat de facturen correct zijn uitgeschreven in overeenstemming met onze algemene voorwaarden. Onze verkoopvoorwaarden zijn ook heel duidelijk over dit onderwerp en de wettelijke garantie is 12 maanden. Je vindt een kopie van onze algemene voorwaarden hier Algemene verkoopvoorwaarden JDE Professional (jacobsdouweegbertsprofessional.be) Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u nog vragen zou hebben aarzel niet van ons te contateren. Met de meeste hoogachting, customersupport@JDEcoffee.com P: +32 (0)2 490 19 50 (optie 4) JACOBS DOUWE EGBERTS BELGIUM BV Buro Design Center Esplanade 1 P.O. Box 18 1020 BRUSSELS P: +32 (0)2 490 19 50 (optie 4) www.jdeprofessional.be JACOBS DOUWE EGBERTS BELGIUM BV BTW/TVA BE0418.098.308 RPR Brussel/RPM Bruxelles KBC IBAN : BE21482905615103 BIC : KREDBEBB


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform