Geachte,
Wij zijn een club en in onze kantine hebben wij een koffie machine staan van Douwe Egberts, door ons aangekocht.
Nu op 31/08/2023 zijn er spoels vervangen, en op 09/09/2024 dit zelfde spoel terug vervangen op 09/09/2024.
De temp sensor is vervangen op 16/11/2023 en terug vervangen op 09/09/2024.
Nu heb ik mij bij Douwe Egberts beroept op de wettelijke garantie termijn van 2 jaar, waarop zij antwoorden in onze algemene voorwaarden staat maar één jaar garantie ( wel enkel in de Franse versie) niets in de Nederlandse.
Mijn vraag is hoe dit verder moet?
Dit is hun antwoordt:
Geachte Mijnheer,
Bedankt voor uw bericht. De garantie voorwaarden waarnaar u verwijst zijn effectief geldig voor alle acties tussen consument en bedrijf of B2C. Wij werken alleen met professionele instellingen in het bezit van een BTW of ondernemingsnummer of B2B.
Onze garantie voorwaarden zijn slechts 1 jaar. Graag zet ik kopie van onze algemene voorwaarden hier in bijlage. De facturen die u zijn uitgegeven zijn correct en kunnen we dan ook geen gevolg geven aan uw aanvraag.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,