4 jaar geleden kochten wij een AEG wasmachine bij Vanden Borre ter waarde van €898. We betaalden voor de Service Plus Garantie zodat we 5 jaar garantie zouden hebben. Van in het begin maakte onze wasmachine onze kleren kapot. We deden gedurende de 4 jaren geregeld een melding. Telkens kwam iemand kijken en werd een andere fout opgemerkt en “opgelost” of kregen we te horen dat we bepaalde programma’s niet mochten gebruiken. Ook moesten we meerdere kleinere wasjes doen (trommel minder dan half gevuld) in plaats van een grote (2/3e gevuld). Nu we opnieuw een melding deden omdat het probleem zich bleef voordoen, werd er effectief vastgesteld dat er bramen waren in onze trommel. Deze moesten er van in het begin geweest zijn, maar zijn door de techniekers nooit opgemerkt. De enige oplossing was de trommel vervangen, maar deze herstelling zou te duur zijn waardoor ze enkel nog de restwaarde van de wasmachine wilden terugbetalen in de vorm van een waardebon in 1 specifieke winkel (niet online), alsook de garantie overzetten naar onze nieuwe aankoop. Dit kwam op €404 restwaarde. Er werd duidelijk gezegd dat dit altijd in de vorm van een waardebon is en dat dit nooit uitbetaald kan worden. 5 jaar garantie wil dus niet zeggen dat je kan rekenen op een toestel dat 5 jaar lang hersteld zou worden. Dit wordt niet vermeld bij aankoop, maar zit als een klein papiertje bij je factuur.In de winkel zagen we een Siemens wasmachine (WG44G00PFG). In Coolblue/Elektro Loeters/Bol.com heb je exact hetzelfde toestel maar met een ander nummer (WG44G102FG), €180 goedkoper. De verkoper gaf toe dat er geen verschil is tussen de machines behalve het nummer en de gekleurde rand van de trommel. Doordat enkel Vanden Borre deze Siemens met dit specifieke nummer verkoopt (hoogstwaarschijnlijk speciaal gemaakt voor Vanden Borre), is het gemakkelijk om de laagste prijs garantie te geven, je vindt hem toch nergens anders. Hierdoor betaalden we €180 meer dan ergens anders, puur omdat we met die bon zaten van onze vorige wasmachine. De dag voor de levering zou een sms gestuurd worden met het geschatte uur van de levering, maar er was iets mis met hun systeem waardoor we de dag zelf moesten ondervinden wanneer de machine geleverd werd/de oude opgehaald werd.De dag van de levering zagen we dat Siemens zelf ook een verlengde garantie aanbiedt voor €40 minder EN met betere voorwaarden (hogere restwaarde). Door de slechte ervaringen en slecht/niet uitgevoerde herstellingen wilden we de garantie van Vanden Borre annuleren (ook willen we niet meer vasthangen aan de Vanden Borre). Hoewel we dit 2 dagen na de aankoop reeds aanvroegen, kon dit niet meer geregeld worden. Enkel bij online aangekochte producten zou je de garantie kunnen annuleren. Wij hebben nooit de kans gehad om het nieuwe toestel online aan te kopen. Het moest uit die ene specifieke vestiging zijn.We belden hiervoor naar de klantenservice die niet kon helpen en ons het nummer van de klachtendienst doorgaf. De persoon van de klachtendienst gaf aan dat een garantie niet terugbetaald kan worden, zelfs al gaat het om een dienst waarop we de eerstvolgende 2 jaar geen aanspraak kunnen/zullen doen door de standaard fabrieksgarantie die in die periode geldt. Het is maar een klikje in hun systeem en klaar. Blijkbaar is dat bij Vanden Borre een onmogelijke opdracht, tenzij je online gekocht hebt. Wel zouden we volgens haar in plaats van de waardebon voor een nieuw toestel, toch de restwaarde terugbetaald kunnen gekregen hebben. Iets wat ons altijd met klem is ontkend door zowel de hersteller als de verkoper. Dit zou niet standaard zijn, maar voor ontevreden klanten zouden ze dit wel aanbieden. De persoon van de klachtendienst gaf aan dat dit moest geweten zijn in de winkel.Doordat de hersteller en de persoon van de winkel ons dit niet aanboden en we daardoor een toestel kochten met de waardebon (terwijl we onze ontevredenheid steeds geuit hebben), kunnen we daar 1 dag later geen aanspraak meer op maken. Het had dus geen zin om dit achteraf nog telefonisch te melden, dit maakte ons alleen maar nog meer boos. De klachtendienst wilde absoluut geen toegevingen doen.Dit allemaal is nu eens echt geen service: in plaats van een herstelde AEG, wat je zou verwachten binnen de garantie, kregen we een kleine waardebon die we besteedden aan een te duur toestel door het unieke serienummer en hangen we opnieuw vast aan de garantie van Vanden Borre. De slogan “Vanden Borre, voor ’t leven” mag je letterlijk nemen: je hangt eraan vast voor het leven. En dat is geen vrije keuze. Ik zou Vanden Borre aan iedereen afraden. Ergens anders vind je betere prijzen en vooral een veel betere service! Ik ben echt verschoten dat er nog een winkel bestaat die de klanttevredenheid zo onbelangrijk vindt. De vele andere slechte reviews (Test-Aankoop & Trustpilot) tonen dat wij geen alleenstaand geval zijn.