Geachte heer/mevrouw,
In [maand van installatie, bijv. augustus 2024] heeft u bij ons een keuken geleverd en geplaatst. Helaas moet ik u melden dat er inmiddels ernstige gebreken zijn ontstaan aan het geleverde materiaal. De plaat onder de koelkast is opgezwollen, evenals het paneel boven de vaatwasser. Dit wijst mogelijk op materiaal van onvoldoende kwaliteit of onjuiste installatie.
Op 25 juni jl. zou u volgens afspraak contact met mij opnemen om de situatie te bekijken en verdere stappen te bespreken. Tot op heden heeft dit niet plaatsgevonden. Na herhaald contact ontving ik enkel het bericht dat u wegens drukte geen tijd heeft. Inmiddels zijn er meer dan drie tot vier weken verstreken zonder enige duidelijkheid of afspraak voor inspectie of herstel.
Ik ben zeer teleurgesteld over deze gang van zaken. Als consument heb ik recht op een product dat voldoet aan de verwachtingen en op correcte dienstverlening bij gebreken binnen de garantieperiode. Uw gebrek aan opvolging en communicatie ervaar ik als een schending van mijn consumentenrechten.
Ik verzoek u vriendelijk doch dringend om binnen 7 werkdagen contact met mij op te nemen en een afspraak te maken om de schade te beoordelen en te herstellen. Indien ik geen gehoor krijg, zie ik mij genoodzaakt verdere stappen te ondernemen via de Consumentenombudsdienst of juridische weg.
Ik vertrouw erop dat u deze klacht serieus neemt en spoedig met een oplossing komt.