Terug

Garantie/retour

Closed Openbaar

Profibike

Start een klacht

Aard van probleem:

Herroeping

Klacht

L. S.

Naar: Profibike

10/11/2025

Beste, Ik kocht bij profibike een fiets, de vogue basic nr 3. Deze was niet verkrijgbaar dus een week later belden ze mij op om te zeggen dat het nog lang ging duren en ik beter een andere fiets koos. Ze raadden mij de eluxo aan. Deze kostte 151 euro meer. Die diende ik nog te betalen en dat deed ik ook. Ik vond het niet oké dat ik moest opleggen voor een fiets die niets meer kon dan die dat ik wou en mooier vond, ze boden me de gratis batterij upgrade aan. Nu werd de eluxo geleverd. 1 keer mee gefietst. Fiets doet het niet. Bel hun op en ze gaan zorgen voor een omruiling. Nieuwe fiets geleverd. Wil de batterij opladen, is niet de beloofde upgrade, via mail werd mij verteld dat ik hier geen recht op heb. Nadien telefonische uitklaring, zou ik de betere batterij ontvangen vanaf ze deze binnen hebben. Ik spreek met mijn mama af om naar Ninove te gaan met de fiets, paar km van waar ik woon. We vertrekken en fiets lijkt oké maar helemaal niet vlot. Gaat niet snel genoeg en maakt immens lawaai. Ik had eerste keer in lange tijd een fiets dus 's avonds vertrek ik hiermee ook naar mijn werk en 's ochtends kom ik ermee terug. Heb er 17km mee gefietst. Ik vraag nu aan profibike of ik gewoon de oorspronkelijke vogue basic terug mag (ik had deze van bij hun vroeger en was hier heel blij mee tot deze gestolen werd) ze zeiden dat het oké was en kwamen de eluxo nogmaals ophalen. Nu sturen ze me een mail dat de fiets doortrapt maar voor de rest in orde is. Aangezien de bizarre situatie gaan ze mij niet 300+ euro inhouden maar "maar" 50 euro. Dus ik bestel de vogue. Zal nu ook de vogue hebben en ik moet hiervoor 50 euro betalen. Mijn telefoonrekening is veel hoger dan normaal door hun. Ik ben weken te voet naar mijn nachtshift en nadien naar huis moeten stappen. Van de beloofde batterij upgrade wordt ook niet meer gesproken. Ik heb hier al weken stress van, geen vervoersmiddel, hoge rekening, na mijn nacht shiften te voet naar huis te stappen wakker moeten blijven om hun te contacteren keer op keer.

Bemiddeling door Testaankoop 10 november 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform