Terug

Garantie en kwaliteit

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. D.

Naar: Smappee

11/05/2021

Beste Ik bestelde in 2018 een Smappee Energiemeter. Vorig jaar ervaarde ik al connectieproblemen, waardoor ik het toestel tijdelijk buiten gebruik stelde. In tussentijd vergaten wij het toestel opnieuw in gebruik te proberen stellen, waardoor de garantie verliep. Onlangs probeerde ik het toestel opnieuw in gebruik te krijgen, zonder succes. Na contact met de klantendienst vermoeden ze een probleem met de Wifi-module van het toestel. Omdat het toestel niet meer in garantie is, hebben ze een offerte (137,15 EUR) opgemaakt voor een herstelling. Ik had aan de klantendienst al laten weten dat het toestel defect was vóór de garantie verliep, maar dat ik inderdaad te lang heb gewacht. In principe kan men mijn verhaal staven omdat ze op afstand kunnen zien dat het toestel al lange tijd offline was. De fabrikant gaat hier niet op in. Ik weet dat wettelijk gezien het bedrijf in zijn recht is. Ikzelf ga het toestel, gezien de matige kwaliteit en de hoge herstellingskost, niet laten repareren en hoop op een kosteloze reparatie van de firma als commerciële geste.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform