Terug

Garantie elektrische fiets

Opgelost Openbaar

fietsen Tim

Start een klacht

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

A. J.

Naar: fietsen Tim

23/09/2024

Geachte mevrouw/heer, Op 07/01/2023 kocht ik een CUBE SUPREME RT HYBRID PRO 625 FLASHGRE Y´N´BLACK in uw winkel en betaalde ik er 3299€ voor. Na 11 maanden vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, de display van de fiets loopt leeg na +/- twee weken waardoor de fiets uitvalt en niet meer te gebruiken is. Sinds december 2023 ben ik al verscheiden malen naar uw winkel gegaan en om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, vervanging/of reparatie van het product onder garantie te vragen. Tot op heden is er geen correcte herstelling gebeurd en wordt mijn vraag om terugbetaling of vervanging niet aanvaard. Hiertegen wil ik graag bezwaar tegen maken. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Wouter Peeters

Berichten (2)

fietsen Tim

Naar: A. J.

23/09/2024

BesteWij hebben als fietsenmaker procedures te volgen bij problemen .Dit gebeurt steeds stap voor stap vanuit bosch in dit geval.Helaas is het een zoektocht die nog niet opgelost is,ook al zijn er meerdere onderdelen vervangen geweest en veel werkuren ingestoken die nooit zijn doorgerekend aan de klant en voor onze rekening zijn genomen als service.We hebben aan bosch gevraagd wat de volgende procedure is maar nog geen antwoordt vernomen op dit moment.De klant heeft in tussentijd steeds een waardige vervangfiets van ons gekregen zonder kosten,zie bijlage mail van consument.In bijlage de aankoopfactuur en de waarde van de E-bike na 1 jaar want de klant vermeld ook dat hij 11 maanden goed ge fietst heeft.Wij willen hier een terugbetaling van €2500,- tegemoetkomen, omdat we de klant zijn verhaal en frustraties ook verstaan maar nogmaals wij moeten de procedurestappen volgen...Dus ik stel voor als de klant de vervangfiets terug brengt we hem de €2500.- terug betalen.Mvg TimVan:klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be namens klachten@test-aankoop.be klachten@test-aankoop.beVerzonden:maandag 23 september 2024 12:45Aan:info@fietsentim.be info@fietsentim.beOnderwerp:Garantie elektrische fiets

fietsen Tim

Naar: A. J.

24/09/2024

BesteDank je wel voor de snelle reply. Jammer dat u in u reply niet volledig eerlijk bent. Ook in 2023 hebben we nauwelijks gefietst met de fiets. Al na 2 maanden waren er problemen met het schakelapparaat. Na verschillende pogingen om dit te repareren werd er uiteindelijk een nieuw onderdeel bij Shimano besteld waarop enkele maanden gewacht moest werden (in bijlage een snapshot van SMS berichten waaruit blijkt dat er in 2023 ook reeds problemen waren). Wanneer we de fiets dan uiteindelijk terugkregen begonnen de problemen met de Bosch motor. De problemen met Shimano hebben we bewust niet vermeld in de mail bedoelt naar Bosch omdat we op een constructieve manier wilden bijdragen om bij Bosch een oplossing af te dwingen, en om te voorkomen dat Bosch de schuld in u schoenen zou schuiven omdat er al een serieuze reparatie had plaats gevonden aan de fiets. Helaas gebruikt u nu deze mailing tegen ons.Het spreekt ook voor zich dat reparaties (die niet het gevolg zijn van gebruik) die tijdens de garantieperiode gebeuren ten koste van de verkoper zijn, dit is wettelijk zo bepaalt.Wij gaan dus niet akkoord met uw tegemoetkoming van 2500 euro, hiermee kunnen we geen degelijke nieuwe fiets kopen.Indien u niet met een ander tegenvoorstel komt gaan we verder overleg plegen met de advocaten van test-aankoop.Met vriendelijke groetWouter PeetersVan: Tim Fietsen fietsentim@hotmail.comAan: klachten@test-aankoop.be, peters jacobs peters.jacobs@telenet.beVerzonden: Maandag 23 september 2024 15:29:50Onderwerp: Re: Garantie elektrische fietsBesteWij hebben als fietsenmaker procedures te volgen bij problemen .Dit gebeurt steeds stap voor stap vanuit bosch in dit geval.Helaas is het een zoektocht die nog niet opgelost is,ook al zijn er meerdere onderdelen vervangen geweest en veel werkuren ingestoken die nooit zijn doorgerekend aan de klant en voor onze rekening zijn genomen als service.We hebben aan bosch gevraagd wat de volgende procedure is maar nog geen antwoordt vernomen op dit moment.De klant heeft in tussentijd steeds een waardige vervangfiets van ons gekregen zonder kosten,zie bijlage mail van consument.In bijlage de aankoopfactuur en de waarde van de E-bike na 1 jaar want de klant vermeld ook dat hij 11 maanden goed ge fietst heeft.Wij willen hier een terugbetaling van €2500,- tegemoetkomen, omdat we de klant zijn verhaal en frustraties ook verstaan maar nogmaals wij moeten de procedurestappen volgen...Dus ik stel voor als de klant de vervangfiets terug brengt we hem de €2500.- terug betalen.Mvg TimVan:klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be namens klachten@test-aankoop.be klachten@test-aankoop.beVerzonden:maandag 23 september 2024 12:45Aan:info@fietsentim.be info@fietsentim.beOnderwerp:Garantie elektrische fiets


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform