Terug

Frauduleuze transacties

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. P.

Naar: Belfius Banque/bank

13/01/2023

Beste, Op 23.12.22 ga ik geld storten op mijn rekening bij Belfius aan een bank automaat. Ik steek € 2.000 erin, echter loopt het apparaat vast en wordt er maar € 1.000 gestort. Direct contacteer ik de bank en sta ik maar liefst 3u in de wacht voordat iemand opneemt. Deze persoon zou een onderzoek opstarten en iemand zou me de volgende dag opnieuw contacteren voor het onderzoek te bespreken. Ik ontvang geen telefoon... Maandag ga ik naar de bank (wat blijkbaar niet mocht want de bank is alleen op afspraak open) en vraag ik naar de status van dat onderzoek, wat blijkt? Er kan niets terug gevonden worden van een onderzoek... Er wordt dus een nieuwe opgestart. Dan beginnen we de rekening uittreksels na te kijken... Wat merken we? Een transactie van € 198,- die ikzelf zeker niet heb uitgevoerd. Opnieuw contacteer ik de bank en opnieuw wordt er een onderzoek opgestart. We merken ook een heel aantal vreemde transacties met de kredietkaart. De kredietkaart heb ikzelf nooit gebruikt, vermits ik de code ervan helemaal niet ken. Hier zien we periodiek, elke 3e dag van de maand voor 5 maanden lang een afboeking van € 1.000,-Hier wordt ook weer een onderzoek voor opgestart. Ik neem contact op met de Politie en dien een klacht in. Deze PV werd tevens ook aan de bank overgemaakt. Daarnaast loopt er reeds een onderzoek tegen Belfius door de Ombudsman voor een reeks voorgaande klachten van louche afboekingen. Ik heb deze klachten laten samenvoegen. Hier had de ombudsman de deadline voor een antwoord van Belfius gezet op 12.01.2023. Echter heeft Belfius hun nog steeds niet gereageerd. Het lijkt wel of Belfius deze klachten weg lacht. Ik ben al deze problematiek zo beu met deze bank. Ik verwacht gewoon al het geld terug!

Berichten (1)

Belfius Banque/bank

Naar: G. P.

22/02/2023

BesteGraag bevestigen we de ontvangst van uw e-mail en willen u hiervoor bedanken.Gezien dit dossier echter ontvankelijk werd verklaard door Ombudsfin verloopt alle communicatie uitsluitend via hen.Met vriendelijke groetenKlachtenbeheer-----------------------------------------------:www.belfius.be/maildisclaimer.htm-----------------------------------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform