Terug

Frauduleuze praktijken Exterioo

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. V.

Naar: Exterioo (Overstock Garden)

24/08/2022

Beste, We bestelden zondag 7/08 een loungeset bij Exterioo in Mechelen. Wanneer we alles onmiddellijk betaalden werd deze al op de woensdag erna (10/08) geleverd, cfr. verkoper. Wij betaalden alles en waren tevreden. Zie hieronder wat er daarna gebeurde:-Levering woensdag 10/08 niet plaatsgevonden, zelf voor moeten bellen.- Diezelfde verkoper meldt aant telefoon op 10/08 dat dit nooit zo snel geleverd kan worden. Alles moet 10 dagen voor levering betaald zijn, altijd bij Exterioo. We moeten het verkeerd begrepen hebben.- Voorstel om 17/08 te leveren, maar gemeld aan winkel en hoofdzetel in Gent ondertussen dat we dan op verlof waren en niet thuis zijn. -> Geen probleem, levering 24/08 dan -> op dat moment al zeer veel ongenoegen bij ons.- 17/08: levering van Exterioo, terug alles moeten meenemen, want we waren niet thuis!- 23/08 proactieve check bij Exterioo voor levering 24/08...- Geen spoor van levering 24/08 in hun systemen.-> 1e contact 23/08 met hoofdzetel: we hebben met logistiek kunnen regelen om op vrijdag 26/08 te leveren.-> 2e contact dezelfde dag: levering 26/08 niet in de systemen, er staat 31/08. Maar ik kan iets regelen en desnoods sturen we aparte vrachtwagen, want jullie hebben alles al betaald. Dus levering 24/08 moet nog haalbaar zijn. Bevestiging door medewerker dat het een ramp is bij Exterioo en dat de telefoon roodgloeiend staat ivm de leveringen.- 24/08: geen Exterioo te bespeuren.- contact 24/08: dezelfde persoon aan de lijn die aparte vrachtwagen kon regelen. Ik heb het mailtje naar logistiek gestuurd voor levering 24/08, maar ze hebben de lounge laten staan.- Logistiek heeft de datum op 31/08 laten staan.- Al verschillende keren gevraagd dat ik met verantwoordelijk kon spreken, wordt permanent geweigerd en er wordt zelfs beweerd dat ze geen verantwoordelijken hebben. Of ze zitten allemaal in meeting.- tijdens alle gesprekken ondertussen een klacht verstuurd naar hallo@exterioo.be tav Natasha met uitdrukkelijke vraag naar compensatie. Dit al op 10/08. Daarna zelf nog 2 keer opnieuw email gestuurd naar dit adres, geen enkele reactie.- Vandaag 24/08 opnieuw gevraagd naar compensatie. Niemand kan er een antwoord op geven en bellen met verantwoordelijke kan gewoon niet.- Uiteindelijk, na verhit gesprek toch een verantwoordelijke gevonden. Ze belt je binnen half uur op. Nog geen reactie.- Opnieuw naar winkel Mechelen gebeld met de verkoper en gaat mij ook terugbellen, want ZIJN verantwoordelijke was daar. Gaf mij weer de indruk dat alles nu onmiddellijk in orde kwam........Ongelooflijk wat een praktijken, We betaalden de lounge volledig op 07/08, ten bedrage van 6.493,46 euro, het duurste materiaal. We hebben onze beide kredietkaarten belast + nog betaling via debetkaart.mvg,Tom Van Hoof.

Berichten (7)

Exterioo (Overstock Garden)

Naar: T. V.

29/08/2022

DATA NOT AVAILABLE

T. V.

Naar: Exterioo (Overstock Garden)

29/08/2022

Beste Petra, Voor alle duidelijkheid, de problemen starten bij de verkoper in de winkel die ons gewoon belogen heeft en ons heeft doen betalen. Wat daarna volgde weten jullie ondertussen.Graag had ik geweten welke vergoeding we zullen krijgen van Exterioo voor de lijdensweg die we hebben meegemaakt.Bedankt voor de feedback.Tom.

Exterioo (Overstock Garden)

Naar: T. V.

31/08/2022

----------------------------------------------Petra, 31 aug. 2022 15:22 CESTDag Tom,Er werd een mail gestuurd met een voorstel.Met vriendelijke groeten,PetraCustomer CareExterioo Tuinmeubelen09/298 10 43----------------------------------------------Klachtenbox, 29 aug. 2022 17:51 CEST --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Exterioo Tuinmeubelen.[KZ3MQ5-5ZR86] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Exterioo Tuinmeubelen.[KZ3MQ5-5ZR86]

T. V.

Naar: Exterioo (Overstock Garden)

07/09/2022

Dag Petra,Ik heb de onderhoudsproducten, 3 bussen, ontvangen, waarvoor dank.Toch beantwoordt dit niet mijn verwachtingen, of beter gezegd hier zai ik niet op te wachten.Enfin, het is wat het is en dan ik heb hier veel uit geleerd. Ik hoop jullie ook alvast.Tom.

Exterioo (Overstock Garden)

Naar: T. V.

19/09/2022

----------------------------------------------Christine, 19 sep. 2022 11:32 CESTHallo Tom,Bedankt voor jouw feedback deze laat ons toe onze service en diensten te verbeteren .Met vriendelijke groeten,ChristineCustomer CareExterioo Tuinmeubelen09/298 10 43----------------------------------------------Klachtenbox, 7 sep. 2022 09:43 CEST --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Exterioo Tuinmeubelen.[8D46L5-KPGLM] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Exterioo Tuinmeubelen.[8D46L5-KPGLM]

T. V.

Naar: Exterioo (Overstock Garden)

29/09/2022

Beste,Ik moet jullie weeral proficiat wensen. Ik kreeg half september telefoon van Exterioo Mechelen. Aangezien ik in meeting was sprak de collega van de verkoper G. een bericht in. Er werd me gevraagd om het saldo te betalen vóór eind september en dan zou onze parasol op 13 oktober geleverd worden, 14 dagen later dan voorzien. Opnieuw ter goeder trouw betaal ik het resterende saldo van 640€ (!) op 28 september. Vandaag 29 september, 1 dag na de betaling, belt dezelfde collega van de verkoper G. mij op om te melden dat er een probleem is met de levering van de parasolvoet, dus levering kan pas half november.Vinden jullie dit eigenlijk normaal of verzamelen bewust zoveel mogelijk geld om dan de klant te bedotten? Gezien de lijdensweg die ik met jullie al bewandeld heb, wil ik hier opnieuw een gepaste reactie en compensatie.Ik dacht dat jullie geleerd hadden uit dit dossier?Tom.

Exterioo (Overstock Garden)

Naar: T. V.

10/10/2022

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform