BesteIk kocht vorige maand een parfurm via de website mijngroothandel.com. Eergisteren merkte ik dat er nog eens 49 euro van mijn Mastercard was gegaan. Ik stuurde hen een mailtje om te vragen of er iets was fout gelopen. Bleek dat die 49 euro voor een exclusief lidmaatschap was. Het wordt onderaan hun website vermeld, maar als je de website opent en bijvoorbeeld zoals mij gericht op zoek gaat naar een product en de zoekbalk gebruikt en daarna meteen je bestelling plaatst, zie je die opmerking helemaal niet. In hun reactie zeiden ze ook dat het lidmaatschap vermeld wordt op de productpagina en bestelbon. Moest dat het geval zijn, zou ik geen klacht indienen want dan ben ik zelf nalatig geweest om alles goed door te nemen, maar dat is niet het geval. Er wordt op de productpagina en de bestelbon niets gezegd over een duur lidmaatschap waarvoor je MAANDELIJKS 49 euro betaalt zonder dat je daarvan bericht krijgt. Ze sturen voor het bestellen een bevestiging, voor het verzenden een bevestiging, dan is het toch een kleine moeite om een mail te sturen: let op, na 7 dagen betaalt u maandelijks 49 euro? Want als je jouw bankuittreksels niet regelmatig controleert, kunnen ze ongestoord geld van jouw rekening halen. Ze hebben zich wellicht goed ingedekt tegen klachten, maar consumenten moeten toch beschermd tegen dergelijke praktijken? Aankopen moeten transparent kunnen gebeuren. Toen ik reviews opzocht over hen, waren ze allemaal negatief en de website bestaat al enkele jaren...Kan de website van het internet gehaald worden om toekomstige klanten te beschermen? Of kan je hen dwingen om de communicatie duidelijker te laten verlopen? (Bv. duidelijke verwittiging op je betaaloverzicht)