Terug

Fraude

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

O. B.

Naar: MediaMarkt

25/06/2023

BesteIk was slachtoffer van it's me fraude. Die persoon heeft met dat geld spullen gekocht bij Mediamarkt online. De volgende dag heb ik jullie gecontacteerd hierover om dat te laten annuleren of in wacht te houden zodat ik kon komen bewijzen dat ik dat niet was. Jullie verscholen zich achter de GDPR wetgeving en vroegen mij om het e-mailadres te geven waarmee de bestelling was gedaan. Nogal moeilijk als je slachtoffer bent van fraude en niet weet wie het doet. Ik stelde voor om de bestelling in wacht te houden maar dat deden jullie niet. De vrouw zei nog: dat komt allemaal in orde. De bestellingen lopen achter dus dat gaat niet buitengaan. U gaat uw geld zoiezo terugkrijgen. Als jullie toen die bestelling gewoon hadden laten wachten had het niet zover gekomen. Mijn bank heeft jullie zelfs toen gebeld en gemaild met bewijs om te melden dat ik het niet was. Ik moest eerst een pv laten opmaken. Dit is onmiddellijk gedaan en doorgestuurd. Heeft allemaal niks uitgehaald. Jullie hebben het gewoon laten doorgaan en geleverd... Nu moest ik wachten op antwoord van het parket. Zij hebben recent laten weten dat ze niets kunnen doen omdat ze niet weten wie het was. Mediamarkt had dit anders moeten aanpakken. Ik heb duidelijk laten weten dat ik het niet was en toch hebben jullie de producten geleverd en geld van de rekening genomen. Jullie hebben de klant, bank en politie genegeerd in deze zaak. Er is mij niet de kans gegeven om het te kunnen bewijzen dat dit fraude was. Meerdere telefoontjes en mails hebben niets uitgehaald. Voor jullie was het ok omdat jullie je geld hadden. Elke keer zeiden jullie dat we moesten wachten op antwoord van het parket. Mediamarkt had dit allemaal kunnen voorkomen en professioneel oplossen in het begin...

Berichten (3)

MediaMarkt

Naar: O. B.

25/06/2023

Beste klant,Bedankt voor je mail.Dit is een automatisch bericht dat bevestigt dat je mail goed werd ontvangen.Je vraag werd geregistreerd onder het referentienummer 230625-000344.We proberen je zo snel mogelijk een gepast antwoord te geven op je vraag.Hou wel rekening met een iets langere wachttijd op dit moment.Heeft je vraag betrekking tot het Covid-19 virus?Bekijk je even onze ´Veelgestelde vragen ´? Misschien vind je hier al een antwoord:s:www.mediamarkt.be/nl/?layer=faqcovid19Wij danken u alvast voor uw vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Media Markt Belgie[---002:000499:50664---]

MediaMarkt

Naar: O. B.

27/06/2023

Beste meneer Boussouart,Wij vragen meer uitleg aan onze collega's en komen bij u terug Kunt u ons alle documenten in uw bezit ten gevolge van die fraude doorsturen Bankafschriften met de som die gebruikt is voor de aankopen, het vervolg van het politiie onderzoek wij hebben enkel een pv van de politie verder hebben wij geen enkele informatie.De beslissing van het parket indien u deze ontvangen heeft.Aarzel niet contact met ons op te nemen indien u hierover nog vragen hebt.Met vriendelijke groeten,NathalieMediaMarkt BelgieContacteer ons via: s:www.mediamarkt.be/nl/shop/contact.[---002:009623:54353---] test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden :test-aankoop.be/klagenrivacy (s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) (s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) [---002:009623:54353---]

MediaMarkt

Naar: O. B.

16/09/2023

Beste klant,Bedankt voor je mail.Dit is een automatisch bericht dat bevestigt dat je mail goed werd ontvangen.Je vraag werd geregistreerd onder het referentienummer 230916-000362.We proberen je zo snel mogelijk een gepast antwoord te geven op je vraag.Hou wel rekening met een iets langere wachttijd op dit moment.Wij danken u alvast voor uw vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Media Markt Belgie[---002:000341:34947---]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform