Terug

Fraude

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. V.

Naar: eCollect AG

13/08/2022

Beste,Een paar maanden geleden ontdekte ik dat er op verschillende tijdstippen geld van van mijn rekening was verdwenen via domiciliëring aan een Duits bedrijf, namelijk Novalnet AG. Na enig opzoekingswerk bleek dit bedrijf rekeningen te vereffenen in opdracht van andere bedrijven. Het bedrijf waarvan ze dit moesten doen bleek een Hongaars bedrijf met maar 1 werknemer te zijn.Toen ik opmerkte dat er geld van mijn rekening verdween, heb ik de domiciliëring stop gezet in mijn bank app. Nadien is er terug een aantal keren geld van mijn rekening gehaald door dit bedrijf. Nadat er contact is opgenomen met mijn bank is er een restrictie geplaatst, en heb ik mijn geld teruggekregen. Het rare aan de werkwijze was dat elke keer als er geld van mijn rekening werd gehaald, dit gebeurde doormiddel van de domiciliëring open te zetten, het geld eraf te halen en direct daarna de domiciliëring terug te sluiten. Dit is naar mijn mening, en die van de persoon met wie ik contact had van de bank, toch vrij louche en ongebruikelijk is. Mijn geld had ik teruggekregen dus ik was blij en dacht dat het opgelost was. Niets was minder waar … na enkele mails van eCollect AG, een dienst van Novalnet AG, waarin staat dat ik hen een bedrag verschuldigd ben, bijna dubbel zo hoog als ze van mijn rekening hadden gehaald, kreeg ik plots thuis een brief met dezelfde informatie. Hoe komen die personen zelfs aan al mijn gegevens? Dit is echt angstaanjagend! Maar, in de brief en de mails stond dat ik nooit heb geantwoord op hun correspondentie, toch heb ik op die mails geantwoord en zelfs, zoals ze zelf als optie geven, via facebook messenger geantwoord. Nu dreigen ze met een rechtzaak omdat ik dit bedrag uiteraard niet wil betalen. Verder heb ik nog opzoekingswerk gedaan over beide bedrijven, blijkt dat ze vooral in Nederland al talloze klachten hebben gehad. Dit draait meestal over bezoekjes aan datingsites. Ook bij de gekregen facturen staat er een datingsite vermeld. Ondanks dat ik mij nog nooit heb aangemeld bij een datingsite.Ik hoop spoedig antwoord te kunnen verkrijgen van jullie, want zoals jullie ook wel vermoeden ben ik echt niet van plan om dit bedrag over te maken aan zo een oplichters.Alvast bedankt,Pieter


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform