Mijn dochter Karen Seyen (met een Belgische rekening bij KBC) heeft via het platform vertoneglobal.site in totaal €27.000 gestort naar een cryptorekening via Revolut, in het kader van zogenaamde “marketingcampagnes”. Nadien vroeg het platform bijkomende stortingen om zogezegd het geld te kunnen “vrijgeven”.
Het blijkt nu om een frauduleus platform te gaan: geen geld werd terugbetaald, en communicatie wordt stilgelegd zodra we weigeren verder te betalen.
Reeds ondernomen stappen:
– melding gedaan bij KBC (fraudedienst)
– melding bij Revolut
– interne klacht voorbereid voor politie
Verzoek:
Ik vraag dat Test-Aankoop mijn dossier onderzoekt, en mij ondersteunt bij de juridische stappen om de betrokken banken en het frauduleuze platform aansprakelijk te stellen of het geld (gedeeltelijk) te recupereren.
Dank bij voorbaat,
Ingrid Berghmans
ps ik heb screens shots van haar chat communicatie en van de verrichtingen maar die bedragen meer dan 3 MB