Terug

Fraude VISA tempo.eu.com

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. J.

Naar: Worldline

15/12/2022

Beste, Ik kreeg de uitgavenstaat van mijn VISA, waarbij ik zag dat er 4 zogezegde 'money transfers' gebeurd zijn, die ik echter NOOIT geauthoriseerd heb. Er staat ook Parijs bij en op dat moment was ik gewoon thuis in België. Ik heb dan klacht neergelegd bij VISA, die antwoordde dat het niet ontvankelijk was verklaard omdat die transfer blijkbaar enkel mits 'beveiligde' authenticatie zou kunnen gebeurd zijn. Vervolgens bel ik naar mijn bank, die zegt dat ik een klacht moet neerleggen en dat is het dan. Dit gaat over 2700 euros (3 x 600 en 1 x 900), wat enorm veel geld is voor mij, zeker gezien de energiecrisis. Het feit dat er zo sumier en schouderophalend op gereageerd wordt door financiële diensten, vind ik ronduit beledigend. Ik ben altijd heel voorzichtig met online aankopen en heb nog nooit risicovol gedrag vertoond. Er komt uit geen enkele kant hulp, terwijl ik duidelijk het slachtoffer ben van fraude. Er wordt zelfs niet eens een tip gegeven aan wat het zou kunnen liggen, hoe ik mij beter kan beschermen, etc. Graag zou ik weten welke stappen ik nog kan ondernemen om alsnog mijn geld terug te krijgen? En misschien nog het belangrijkste: de oorzaak te weten komen zodat ik me beter kan beschermen in de toekomst! Alvast erg bedankt en mvg, Gael Janssens

Berichten (1)

Worldline

Naar: G. J.

12/01/2023

Referentie: IDF/DIS05/W118821/100000000  *  1140075Kredietkaartnummer/Prepaid kaartnummer: 408490******7837Geachte mevrouw Janssens, Ook bij tweede nazicht moeten wij de inhoud van ons schrijven van 14.12.2022 bevestigen.Indien u niet akkoord kan gaan met onze conclusie, dan kan u hiervoor via uw bank een klacht anahangig maken.Met vriendelijke groeten,Erik DraelantsFraud and Dispute OfficerIssuing Dispute and FraudTel.:+32 (0)2 205.85.85Chaussée de Haecht 1442 Haachtsesteenweg1130 BrusselsBelgiumwww.mijnkaart.bewww.macarte.beHoe contact met ons opnemen?Via e-mail: door een antwoord te sturen op dit e-mailbericht via de 'reply' functie. Het is belangrijk dat u op deze manier contact met ons opneemt voor een vlotte opvolging van uw dossier (niet onder vorm van het opstellen en versturen van een nieuwe e-mail.)Via telefoon: +32 (0)2 205 85 85. (na uw taalkeuze, kies optie 2, en voer snelcode 1200 in om rechtstreeks doorgeschakeld te worden met een medewerker.)* Vermeld altijd de referentie die bovenaan deze e-mail staat.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform