Via de website van Booking.com hadden we een huis gereserveerd in Spanje. Bij aankomst bleek dit huis niet verhuurbaar en was het bewoont. Wij waren die dag zelfs niet de enige die dachten dat ze het huis hadden gehuurd. (dixit de Belgische eigenaar van het huis)
Onmiddellijk werd er een aangifte gedaan bij Booking via hun klantendienst en de lokale Spaanse politie.
Booking stuurt nog een standaard mail met vragen die we onmiddellijk konden beantwoorden buiten 1 vraag. Na enkele dagen kregen we dezelfde mail terug met zelfs de antwoorden in bijlage.
Booking werkt echter niet mee in het verder oplossen van dit probleem. Bij meerdere pogingen kreeg ik geen Nederlandstalige medewerker aan de lijn maar wel onmiddellijk een Engelstalige die na een korte discussie de telefoon gewoon heeft neergelegd.
De accommodatie werd aangeboden via de website van Booking, zij zijn verantwoordelijk voor deze scam. (zie document in bijlage met link)
verder kan je ook de PV van de politie in Spanje terugvinden (intussen deden we ook al een aangifte in België)