Terug

Fraude overschrijving/buiten Erurozone en kaart was niet geactiveerd / bank maakt zich met een smoes

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. E.

Naar: BNP Paribas Fortis

25/03/2023

Beste, Bij het controleren van de rekeningafschriften van mijn moeder stel ik vast dat er op 9 november 3 overschrijvingen naar Armenie (blogermail in Garni) zijn gebeurd met een de fortis debet kaart. Deze overschrijvingen zijn nooit uitgevoerd en de debet kaart laat geen overschrijvingen buiten Europa en toch is dit vrij gegeven. De bank doet alsof hun neus bloed en zegt dat alles normaal is verlopen. Hoe kan buiten Europa betaald worden als dit nooit is vrijgegeven via de APP (is nooit gedownload omwille van geen smartphone) alsook geen itsme en nooit naar de 02 nummer van Fortis gebeld. ook zijn deze overschrijvingen nooit gedaan en de kaart eens sporadisch gebruikt om te winkelen en voor de resterende tijd ligt deze thuis. Ook is blijkbaar de CVC code ingegeven die ikzelf nog niet wist dat deze op de kaart stond. Een tweede klacht is dus ook fraude met kaart dat niet door BNP is gemerkt zoals de niet Europese overschrijving die het systeem toeliet zonder vrijgifte. De volgende gegevens zijn ook aan de bank gevraagd 1. datum en juiste tijdstip van overschrijving om gericht te kunnen zoeken wanneer fraude is gepleegd. 2. Ip adres van computer / betaalterminal / internet café / ... vanwaar de overschrijving is gebeurd. 3. Rekening waarnaar het geld is overgeschreven. Dit zijn allemaal standaard zaken die je bij een overschrijving van KBC ziet en zelfs niet hoeft te vragen. Dit is nodig om te bewijzen dat het vanop mijn computer gebeurd is. Geen antwoord hierop (met de smoes van privacy) is fout bekennen en reden te meer om geld terug te storten. Gegevens van kaart zijn nooit vrijgegeven aan de hand van phishing praktijken en het stilzwijgen van de bank is een teken aan de wand. PV is opgemaakt en kaart is geblokkeerd.

Berichten (1)

R. E.

Naar: BNP Paribas Fortis

16/04/2023

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform