Terug

Foutieve informatie bij bestelling, geen terugbetaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. S.

Naar: TECMINE

06/11/2020

Beste, Ik mailde het bedrijf TECMINE in verband met de klacht waar we geen gehoor kregen in de winkel & voeg de mail hier toe:Betreft: Aankoop deurbel - bTicino Graag wil ik het verloop beschrijven van de aankoop van een deurbel bij jullie in de winkel.Ik hoop langs deze weg iemand te bereiken die verantwoordelijkheid kan nemen & dit op een klantvriendelijke manier kan oplossen.We informeren via een van de verkopers naar een nieuwe deurbel, met dezelfde eigenschappen en aansluitingen als de vorige.Ons model bTicino Linea 2000 nr. 363811, we tonen ook de defecte buitenpost, enkel deze dient vervangen te worden.Antwoord van de verkoper die op dat moment in de winkel staat: Er is een nieuwer model van deze bel, dat zelfs goedkoper is maar moet besteld worden.Blijkt nadien dat de bestelde buitenpost niet compatibel is met de bestaande installatie.Zelfs wanneer we het volledige systeem zouden vervangen (nog apart aan te kopen binnenpost & voeding) kan het niet aangesloten worden op de huidige bekabelingWe vroegen voor de vervanging van bTicino model audiokit.Linea2000 nr 363811 maar krijgen bTicino model 343071 mee !We delen dit ter plaatse in de winkel mee.De verkoper die op dat moment aanwezig is in de winkel, begrijpt de situatie.Hij deelt mee dat hij met de aanvankelijke verkoper zal bespreken wat de verdere stappen zijn. Hij zal ons model 363811 bestellen, wij gaan akkoord.Nadien krijgen we telefonisch bericht dat dit inderdaad een fout is & het bedrag dat we betaalden zal afgetrokken worden van de nieuwe bestelling.Bij het ophalen van ons model dat we nodig hebben & nu komt het:Sorry meneer het eerste model kunnen wij niet terugnemen, het bedrag wordt niet verrekend met de nieuwe bestellingWablief ? Is dit de manier waarop jullie met klanten omgaan ? Is dit de service waarvoor jullie willen staan ?Er is op dit moment niemand in de winkel aanwezig die hier verantwoordelijkheid kan/wil nemen, zo lijkt het.Ik hoop dat we dit langs deze weg toch nog kunnen oplossen.Met vriendelijke groet,Iwein Verboven & Joke Somers

Berichten (1)

TECMINE

Naar: J. S.

06/11/2020

De klant heeft informatie komen vragen om een oude defecte buitenpost van een parlofoon te vervangen.De enige informatie die hij had was een foto van een oude buitenpost.Hieruit kon de verkoper niet uitmaken of het om een analoog, 2/5-draads of een 2-draads bus-systeem gaat.De verkoper vroeg of het om een 2-draads bus-systeem gaat en daar kon de klant niet op antwoorden maar hij dacht het wel.Een dergelijke buitenpost was niet meer apart leverbaar en de verkoper verkoos om een buitenpost van de nieuwere generatie voor te stellen die ook op het 2-draads bus-systeem past. De klant ging hiermee akkoord en wij hebben het artikel besteld.Enkele dagen later bestelde hij telefonisch een bijhorende binnenpost en ook deze wordt voor hem besteld en geleverd.Vorige week komt de klant terug met de klacht dat hij de geleverde binnen- en buitenpost heeft komen halen, er geen aansluitschema bij stak maar dit na lang zoeken via internet heeft gevonden maar het niet snapte of niet klopte.Hij heeft de dozen geopend en op de oude voeding aangesloten. De installatie werkte nog altijd niet.Het blijkt om een 2/5-draads installatie te gaan en dus kan het gekochte materiaal niet werken.Doordat de verpakking is geopend en het is aangesloten is het voor ons niet mogelijk om dit als retour te aanvaarden en te crediteren.Dit staat ook in onze verkoopsvoorwaarden vermeld en de klant keurt deze goed bij aankoop.De kans is reeel dat het defect is bij aansluiting en wij kunnen dit niet testen.Ons advies was correct met de weinige info die de klant kon verschaffen.Wij hebben ook aangeraden dat als hij een aansluitschema niet snapt beter voor een erkent installateur kan kiezen.Voor het oude systeem is een buitenpost niet meer verkrijgbaar en is enkel nog de volledige parlofonie-kit te bestellen.Ondanks dat wij dit materiaal niet kunnen crediteren kunnen wij bij bestelling van de nieuwe kit een kleine extra korting voorzien als constructieve oplossing voor zijn probleem. Voor Tecmine is ondersteuning en een correcte prijs heel belangrijk! Daarom kunnen we hem voor een nieuwe parlofoonkit beter ook een erkent installateur aanraden. Hiervoor is Iwein Verboven net zoals elke klant zeker welkom.Met vriendelijke groet.TecmineMet vriendelijke groeten,Meilleures salutations,Best wishes,Tecmine customer serviceinfo@tecmine.be+32 13 25 28 58 [cid:Logotecmine_fc2793e6-8cfc-4076-888f-dcb327e3da52.jpg]Tecmine Mannenberg 73 3270 Scherpenheuvel Belgium info@tecmine.be www.tecmine.beCOVID-19 UPDATETecmine blijft bereikbaar tijdens deze lockdown!Tijdelijke openingsurenMaandag tot en met vrijdag: 8u - 17uZaterdag en zondag: geslotenContactgegevensOffertes - info@tecmine.be of 01325 28 58Bestellingen - orders@tecmine.be of 01325 28 58Bestellingen kunnen op afspraak afgehaald worden op een corona veilige manier achteraan het magazijn.Indien gewenst kunnen bestellingen ook verstuurd worden via GLS.Professionele klanten kunnen zoals steeds gebruik maken van de nachtkluis buiten de openingsuren.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform