Terug

Foutieve aanrekening extra tijd

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. S.

Naar: velo antwerpen

24/06/2025

Ik ben al lang tevreden klant van Velo Antwerpen, ik gebruik deze dagelijks. Ik meld ook regelmatig problemen of defecten van een fiets door. Enkel indien ik merk dat een fiets niet vast zit, probeer ik een ander slotnummer of meld ik dit via de APP. Vorige week zaterdag kreeg ik de melding dat mijn fiets na 24u nog niet in het slot zat. (Enkel via sms, niet via melding van de APP zelf). Aangezien ik nog nooit een SMS van Velo heb gekregen, zag ik dit zondag pas. Ik heb dadelijk gebeld want zag dat in de APP reeds twee aanrekeningen klaar waren voor betaling. Éen van 150 euro en één van 400 euro. Via voicemail (er was geen permanentie via de klantendienst), heb het probleem uitgelegd. Maandag krijg ik de melding dat het nog 2 dagen gaat duren alvorens ik antwoord krijg. 3 dagen later krijg ik pas een mail dat ik de 150€ moet betalen, al zie ik wel dat de 400€ geannuleerd is. Met de reden dat de fiets te lang gebruikt is. Geen uitleg waar ze de fiets hebben gevonden aangezien ik deze toch niet moet betalen (dan moeten ze toch zien dat deze ergens geregistreerd staat?) De €150 is van mijn rekening gehaald. Vandaag hetzelfde probleem. Fiets in station gezet, vast geklikt... 2u later de melding dat deze ingeklikt zit in een station waar ik NOOIT kom. Beste, hoe kan iemand anders een fiets nemen die vast zat, en dan toch deze fiets op een andere locatie 'plichtsbewust' opnieuw inklikken... Dit is toch een fout in het systeem van Velo? Opnieuw een mail gestuurd, met de vraag of er misschien ergens een fout op mijn kaart zit, want ALWEER staat er een rekening klaar. Ik krijg enkel het antwoord dat ik mijn fiets te lang gebruikt heb. Zeer teleurgesteld. Voor dat geld kan ik zelf al een mooie fiets kopen. Mvg

Berichten (3)

velo antwerpen

Naar: R. S.

25/06/2025

Dank voor uw bericht, fijn te lezen dat u een trouwe gebruiker bent van Velo. We geven graag meer toelichting over de werking en gebruiksinstructies. Ritten tot 30 minuten zijn inbegrepen in uw abonnement van 58 euro voor een jaar. Doel van Velo Antwerpen is om korte ritten te stimuleren, zodat zoveel mogelijk mensen een Velo kunnen gebruiken. De prijsstructuur is hierop afgestemd. Is de fiets langer dan 30 minuten in gebruik, rekent Velo een extra kost aan volgens de vastgestelde tarieven en bepaald in de gebruiksvoorwaarden. Hou na het terugplaatsen van een fietsje je kaart voor de kaartlezer. Op het scherm verschijnt een bevestiging als je fiets werd geregistreerd. Krijg je dit bericht niet, dien je melding te maken, dat kan telefonisch, maar ook via de Velo-app. Indien je rit niet langer duurde dan 30 minuten is er geen extra kost. Gebruikt u de Velo-app? Dan ontvangt u een melding zodra de fiets correct werd teruggeplaatst. Hiervoor is het wel nodig om meldingen toe te staan in de instellingen van uw smartphone. We hebben uw dossier bekeken en u intussen gecontacteerd om dit verder toe te lichten. Vriendelijke groeten, Velo-Antwerpen

R. S.

Naar: velo antwerpen

17/07/2025

Beste tot op heden heb ik geen mail gevonden met de verdere toelichting, eventuele terugbetaling. Ik gebruik de app ondertussen, die werkt veiliger en sneller dan de kaart. Ik vraag mij nog steeds af hoe een fiets kan verdwijnen als deze vast zit in het rek. Een rood lampje of gewoon vastzit... Anders verzet ik hem ALTIJD ... en toch is de fiets verdwenen. Dan moet ofwel het systeem dit vrijgeven bij een andere gebruiker of de medewerker die de fietsen verplaatst. Want er aan voelen lukt niet... want hij zit vast. Kan je hier 1ntwoord op geven aub?

velo antwerpen

Naar: R. S.

23/07/2025

Geachte Mevrouw Romina, Wij hebben u op 26 juni om 12:19 een mail gestuurd naar het e-mailadres dat gekoppeld is aan uw gebruikersaccount. Als dit e-mailadres niet meer actief is, kan u dit zelf aanpassen via uw gebruikerszone. Laat ons daarna even iets weten, dan sturen we u de mail van 26/06 graag opnieuw door naar het juiste e-mailadres. Vriendelijke groeten, Velo Antwerpen Vosseschijnstraat 16 – 20 2030 ANTWERPEN Visit us at


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform