Ik ben al lang tevreden klant van Velo Antwerpen, ik gebruik deze dagelijks. Ik meld ook regelmatig problemen of defecten van een fiets door. Enkel indien ik merk dat een fiets niet vast zit, probeer ik een ander slotnummer of meld ik dit via de APP.
Vorige week zaterdag kreeg ik de melding dat mijn fiets na 24u nog niet in het slot zat. (Enkel via sms, niet via melding van de APP zelf). Aangezien ik nog nooit een SMS van Velo heb gekregen, zag ik dit zondag pas. Ik heb dadelijk gebeld want zag dat in de APP reeds twee aanrekeningen klaar waren voor betaling. Éen van 150 euro en één van 400 euro.
Via voicemail (er was geen permanentie via de klantendienst), heb het probleem uitgelegd.
Maandag krijg ik de melding dat het nog 2 dagen gaat duren alvorens ik antwoord krijg. 3 dagen later krijg ik pas een mail dat ik de 150€ moet betalen, al zie ik wel dat de 400€ geannuleerd is.
Met de reden dat de fiets te lang gebruikt is. Geen uitleg waar ze de fiets hebben gevonden aangezien ik deze toch niet moet betalen (dan moeten ze toch zien dat deze ergens geregistreerd staat?) De €150 is van mijn rekening gehaald.
Vandaag hetzelfde probleem. Fiets in station gezet, vast geklikt... 2u later de melding dat deze ingeklikt zit in een station waar ik NOOIT kom.
Beste, hoe kan iemand anders een fiets nemen die vast zat, en dan toch deze fiets op een andere locatie 'plichtsbewust' opnieuw inklikken... Dit is toch een fout in het systeem van Velo?
Opnieuw een mail gestuurd, met de vraag of er misschien ergens een fout op mijn kaart zit, want ALWEER staat er een rekening klaar.
Ik krijg enkel het antwoord dat ik mijn fiets te lang gebruikt heb.
Zeer teleurgesteld. Voor dat geld kan ik zelf al een mooie fiets kopen.
Mvg