Terug

Foutief opgesteld plan

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Uitvoering van werken

Klacht

I. L.

Naar: KVIK

07/10/2024

U vormige keuken, bij opstellen van de plannen hebben we meermaals onze bezorgdheid geuit over het goed kunnen openen van de koelkast en oven, zonder dat deze tegen de aanpalende kasten zouden komen. Dit werd verzekerd dat dit opgelost zou worden m.b.v. passtukken. Bij plaatsing zagen we meteen dat de oven en koelkast niet goed geopend konden worden. De oven had een marge van minder dan 1 mm met de klink van de schuif ernaast en de koelkast kan niet volledig geopend worden zonder tegen de klink van de kast ernaast te komen. Men weet goed genoeg dat een schuif niet altijd voor 100% sluit en dit dus op KT en LT voor problemen zorgt. Dit is iets wat de installateur ons inziens had kunnen melden bij installatie. Daarnaast werd er voor symmetrisch oogpunt rechts een marge gelaten van +5cm. Dit had de oplossing kunnen zijn van dit alles. Daarnaast is er bij het opstellen van de technische tekening geen rekening gehouden met de plaatsing van de kraan t.o.v. de raam. Wat maakt dat we de raam niet volledig kunnen openen. Echter is er nooit naar ons geluisterd. Hieronder een korte tijdslijn van onze mails. Initiële klachten mail : 20/01/2024 Reminder 1 : 6/02/2024 Reminder 2 : 22/02/2024 Reminder 3: (fysiek in de winkel langsgegaan) 20/03/2024 Reply KVIK : 20/03/2024 (voorstel om deurtjes op onze kosten te vervangen voor greeploze, waar wa vanzelfsprekend niet met akkoord gaan. Aangezien de fout ons inziens bij hen ligt.) Reply van ons : 28/03/2024 Reminder 1 : 6/05/2024 Reminder 2: 15/07/2024 Reminder 3 08/08/2024 (telefonisch contact) Reply KVIK 08/08/2024 (voorstel voor pushsysteem en kraan te vervangen tegen betaling) Reactie van ons 09/08/2024 (voorstel voor greeploze deuren (pushsysteem op zware schuiven lijkt ons niet ideaal) Hierna volgen nog mails van onsuit en van KVIK (nadat ik hen wederom telefonisch moest contacteren). Met als conclusie dat de kraan (op ons voorstel om hen kosten te besparen) zo gelaten wordt en enkel de 2 "probleem deuren" gratis vervangen worden. Aan de linkerzijde zou dit betekenen dat 3 schuiven een klink hebben en 1 schuif een greeploze exemplaar. Rechterzijde betekent dit 1 greeploze deur en 2 deuren met klink. Esthetisch is dit natuurlijk niet, maar dat is dan voor onze rekening. Gezien de veruit ondermaatste communicatie en service zijn wij hier helemaal niet mee akkoord. Wij hopen dan ook via deze weg geholpen te worden en op zen minst toekomstige klanten te waarschuwen voor de service na verkoop.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform