Terug

Foutief geplaatst tuinhuis

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. V.

Naar: Karweidienst De Backer

12/07/2023

Beste,Wij bestelden in mei 2021 een tuinhuis van Gardenas via Jean Pierre De Backer in Lokeren. De afbraak van ons huidige tuinhuis voerden we zelf uit. Eenmaal Jean Pierre begon aan de werkzaamheden voor het nieuwe tuinhuis (beton gieten,...) zagen we reeds dat het niet naar onze wens was. We spraken hem hier op aan maar hij bleef ons garanderen dat alles goed zou komen. Vanuit vertrouwen en idee van vakkundigheid lieten we hem dan ook verder doen tot het tuinhuis er volledig stond. Bij aflevering betaalden wij ter goede trouw meteen de volledige factuur. Een aantal weken later merken wij allerlei zaken op die niet oké zijn. Oa insijpeling van water, scheef geplaatst, dak niet in orde, scharnieren aan buitenkant,... Ook de ondergrond is niet goed.Jean Pierre werd hierover gecontracteerd en komt telkens met een halve oplossing aanzetten. Aangezien het enorme prutsergehalte van Jean Pierre werd ons vertrouwen volledig beschaamd om hem nog maar iets te laten ´oplossen´ aan het tuinhuis. Wij lieten een expertise uitvoeren om na te gaan wat er allemaal mis is aan het tuinhuis en daaruit blijkt dat het tuinhuis en de beton eronder volledig mis gezet is van onder tot boven! Wij contacteren hem hierover met de vraag een vergoeding te voorzien, een groot deel van ons geld terug te betalen,... Jean Pierre gaat hier niet op in en blijft vragen het te mogen oplossen. Aangezien het tuinhuis volledig foutief gezet is is de enige oplossing afbreken en alles opnieuw zetten, daar staat hij uiteraard ook niet voor open. Wij nemen een advocaat onder de arm die hem verschillende ingebrekestellingen stuurt maar ook geen deftige of serieuse reactie van jean Pierre. Wanneer we hem bellen doet hij alsof hij van niks weet. Ook op mails van ons reageert hij niet. Ons tuinhuis is ondertussen aan het verzakken en is volledig vochtig, het hout rot al. Dit na enkel twee jaar! Wij komen bedrogen uit, zijn 5000 euro kwijt voor een tuinhuis die binnen een korte tijd opnieuw vervangen moet worden.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform