Beste, in samenspraak met mijn verzekeringsmakelaar meldde ik me aan bij Carglass om een gebarsten voorruit te laten vervangen. Een dag na de herstelling valt het dashboard uit. Volgens mijn Renault-garagist gebeurde er een fout bij de kalibratie van de camera of de reset van het systeem. Carglass weigert een tussenkomst in de herstelling en verwijst naar een andere technische storing, die daar niks mee te maken heeft, wat ook door mijn garagist wordt bevestigd. Wat mij vooral stoort, is dat Carglass mij vooraf een formulier 'afstand van aansprakelijkheid' liet ondertekenen, 'zodat wij niet verantwoordelijk zijn voor mogelijke schade bij het resetten van het systeem'. Omdat ik twijfelde, werd eraan toegevoegd: 'maar dat zal niet gebeuren'. En 'zonder handtekening mogen we er niet aan beginnen.' Tja, wat doe je dan als klant, in goed vertrouwen?Het feit dat Carglass zo'n formulier opstelt en laat tekenen, bewijst dat dit voorval niet de eerste keer is, en dat ze ook wel wéten dat die herkalibratie of reset voor technische problemen en schade kan zorgen. Ik neem aan dat het meestal wel goed afloopt, maar soms dus niet. Bij mij dus niet. En dan moet Carglass maar zijn verantwoordelijkheid nemen. En de kosten dragen. Ik verwacht dan ook een gepaste schadevergoeding of tussenkomst. Geen gemakkelijke en goedkope smoesjes om er zich van af te maken. Ik vraag me overigens af of zo'n - onder druk - afgedwongen formulier juridisch geldig kan zijn. Of het eerlijk is, is nog een andere zaak...