Foute advertering/onvolledige info op website
Beauty And Lifestyle Academy
Start een klachtAard van probleem:
AndereKlacht
A. C.
Naar: Beauty And Lifestyle Academy
Ik heb het via mail geprobeerd, maar hier kreeg ik zéér weinig empathie en begrip. Dan maar via deze manier.Op de site staat: geen voorkennis nodig, maar op het einde van de lessen kan je professioneel aan de slag.-> de lessen zijn zéér minimaal voor absolute beginners + niet de hele basis wordt uitgelegd. Zo moeten we enkel met één manier van focussen werken op een onderwerp. Er worden ook geen goede voorbeelden gegeven, de docent leest letterlijk zijn papieren af.Daarnaast staat er maar één kleine vermelding op de site over het bewerken van foto's. Maar het enige wat we nodig hebben is een digitaal fototoestel.-> Vanaf de volgende les moeten we plots een laptop meenemen, en krijgen we een basis Lightroom (openen van foto's in het programma, en de belichting bewerken).Ik kan al met Lightroom werken, en ik heb geen laptop. Moest ik dit geweten hebben, had ik mij opnieuw niet ingeschreven! De volgende lessen kan ik dus eigenlijk niet meevolgen.Op de site staat ook dat we in moderne, volledig uitgeruste lokalen gaan zitten.-> Tenzij ze gaan verhuizen voor de volgende lessen, stonden er enkel tafels en stoelen. Zelfs geen beamer (docent had deze gevraagd en niet gekregen).Ik heb een mail gestuurd met mijn klacht over onprofessionaliteit en foutieve/onvolledige advertering. Ik ben opgebeld geweest door een onbegripvol persoon met de melding dat andere cursisten wel iets geleerd hebben, en dat alles wel duidelijk op de site staat. Er is in het gesprek niets gezegd dat er geen info op de site staat over werken met Lightroom via een laptop. De persoon aan de lijn sprak door mij heen. Blijkbaar was ik er maar mee aan het lachten.Ik zei dat ik veel geld betaald had voor deze cursus (175 euro). Dit is inderdaad niet héél veel voor een fotografiecursus, maar ik verwacht nog altijd kwaliteit. Dit werd weggelachen want ik had wel 50 % korting gekregen, he. Ocharme zij die de volledige prijs moeten betalen.Als laatste verwees ik naar de professionaliteit en (taal)fouten in de cursus/site/e-mails. Hij zei dat ze dat wel gingen aanpassen, op een toon als ge moet u maar zo druk niet maken. Want in de eerste plaats is het toch een fotografiecursus? Op een 50-tal pagina's met weinig tekst: 16 dt-fouten, 3 totaal onduidelijke zinnen, 2 keer een woord vergeten, 6 fouten met leestekens (bv. spatie te veel of geen leesteken) en een typfout.Dit is triest.
Berichten (3)
Beauty And Lifestyle Academy
Naar: A. C.
Beste,Wij zijn een kleine organisatie, waarbij we heel veel belang hechten aan persoonlijke begeleiding en een goede band met onze cursisten. De cursussen die we organiseren zijn allen zeer degelijke, praktijkgerichte basis-opleidingen, waarna je meteen aan de slag kan. Op onze website staat zeer duidelijk geschreven dat onze opleidingen voor iedereen toegankelijk zijn, geen enkele voorkennis vereist is en de docent vanaf de basis begint met het vak aan te leren. Dit geldt ook voor onze opleiding fotografie.Uit de mails en telefoontjes met Dhr Brits verstaan we dat hij reeds veel ervaring heeft met fotografie. Wanneer je dan als gevorderde in een klas vol beginnelingen terechtkomt en niets bijleert, is dit begrijpelijk zeer frustrerend. We vinden dit dan ook heel erg voor Dhr Brits. We kunnen echter zeer weinig begrip opbrengen voor de manier waarop Dhr Brits de totale verantwoordelijkheid in onze schoenen probeert te schuiven en onze volledige werking onterecht de grond in boort.Op onze website proberen we zoveel mogelijk relevante informatie omtrent de cursus weer te geven. Er staat op de pagina van Fotografie letterlijk het volgende "We starten de lessen vanaf de basis dwz dat je geen enkele ervaring of voorkennis van fotografie nodig hebt. Het enige dat je wel nodig hebt is een digitaal fototoestel. Stap-voor-stap zal de docent je aanleren hoe je jouw toestel optimaal kan gebruiken en welke effecten je kan creeren." en "Indien je slaagt voor deze proef, krijg je het officiele diploma Basis Fotografie" Op onze homepagina kan je ook het volgende lezen: "Ons secretariaat is elke dag geopend tussen 09.00 en 17.00 uur. Je bent altijd welkom om langs te komen voor een rondleiding in de lokalen, de cursussen in te kijken en een informatief gesprek over alle opleidingen." Op deze manier proberen we onze cursisten zo goed mogelijk op voorhand te informeren, zodat ze precies weten waaraan ze zich kunnen verwachten. Het is voor ons dan ook niet zo duidelijk waar de verwarring omtrent het niveau "beginners-gevorderden" is ontstaan. We staan elke dag telefonisch en via e-mail ter beschikking van onze cursisten om eventuele vragen of onduidelijkheden te verhelpen. Indien er toch relevante informatie zou ontbreken, dan horen we graag waar we nog kunnen bijsturen.Toen we maandagvoormiddag de klachtenmail van Dhr Brits toekregen, hebben we dit zeer ernstig genomen en zijn we onmiddellijk in actie geschoten. Allereerst hebben we achterhaald of het om een gea¯soleerde klacht gaat, dan wel om een structurele fout van onzentwege. Hiervoor hebben we de volledige klas opgebeld en gevraagd wat zij van hun eerste les vonden en hoe ze gea¯nformeerd waren door ons. Tien van de twaalf cursisten waren heel tevreden over de lessen en onze werking en keken uit naar de volgende les. De enige student die een probleem had, was ook een student die reeds veel ervaring had en vond dat hij niets bijleerde in een klas vol beginners.Vervolgens hebben we Dhr Brits opgebeld en oplossingen voorgesteld. In het najaar organiseren we een opleiding voor gevorderden, waar hij kan aansluiten, voor de komende lessen mocht hij een laptop van ons lenen,... In tegendeel tot wat Dhr Brits beweert is hij degene die ons begon uit te lachen, een hele hoop verwijten naar ons hoofd slingerde en de hoorn dichtsmeet om vervolgens een mail naar Test Aankoop te versturen. Wij voelen ons hierdoor zwaar "gepakt". Het is duidelijk dat Dhr Brits niet tot een constructieve oplossing wenst te komen, maar Test Aankoop misbruikt als drukkingsmiddel om zo op onrechtmatige wijze zijn geld terug te eisen. Wij staan steeds ter beschikking voor dialoog, feedback en constructieve gesprekken. U kan ons een hele dag bereiken via het telefoonnummer 03 294 34 21.
A. C.
Naar: Beauty And Lifestyle Academy
Opnieuw wordt er niéts vermeld over mijn terecht standpunt dat er nergens op de site/e-mail staat dat je een laptop nodig hebt, en gaat werken met Lightroom.Ik gebruik jullie eigen citaat:"Er staat op de pagina van Fotografie letterlijk het volgende "We starten de lessen vanaf de basis dwz dat je geen enkele ervaring of voorkennis van fotografie nodig hebt. Het enige dat je wel nodig hebt is een digitaal fototoestel. Stap-voor-stap zal de docent je aanleren hoe je jouw toestel optimaal kan gebruiken en welke effecten je kan creeren." en "Indien je slaagt voor deze proef, krijg je het officiele diploma Basis Fotografie"Ik herhaal "het enige dat je nodig hebt is een digitaal fototoestel". Geen laptop dus.Er staat slechts één kleine vermelding op de site met "hoe je je foto's kan bewerken". Ik vind het prima om dit ook even te zien in een in de eerste plaats fotocursus. Maar blijkbaar blijkt dit het grootste deel van de cursus te zijn. Ik heb mij niet ingeschreven voor een cursus om foto's te bewerken.Het telefonisch gesprek leed nergens naar aangezien er door mij heen werd gepraat. Het enige wat er gebeurde is tegenargumenten waarom mijn kritiek onterecht was. Zéér frustrerend. Wat het "uitlachen" betreft zoals jullie beweren, vond ik het gewoon waanzinnig om te horen dat mijn kritiek over de spelfouten duidelijk overdreven is, "aangezien het toch een fotocursus is". Jullie zijn gewoon te trots om fouten toe te geven. Aangezien het gesprek geen oplossing bood heb ik inderdaad ingehaakt.Jullie willen dus niet toegeven dat de site niet duidelijk en onvolledig is. De info die er nu opstaat is niet relevant, maar heel algemeen en vaag. Zet in het vervolg gewoon de effectieve inhoud, welke onderwerpen er juist worden toegelicht (Dag 1, belichting, focussen, praktijk. Dag 2 foto's openen en bewerken in Lightroom, etc etc).Daarom blijven jullie zeggen dat het mijn schuld is dat ik teveel ervaring heb voor de cursus. Ik heb letterlijk gezegd in het begin van de cursus dat ik al jaren ervaring had (zelf aangeleerd), maar ik mijn basis wou bijschaven. Tijdens de cursus besefte ik dat mijn basis toch zeer goed is. Het is zeker niet jullie fout dat ik dan in een te lage cursus zit. Maar ik hou van fotografie, en zou het absoluut niet erg gevonden hebben om de andere lessen over fotografie te volgen, te blijven oefenen en mij te amuseren met de andere cursisten (zeer aangename mensen). Maar de kwaliteit van de cursus was bagger en voelde doelloos aan. En om dan tegen het einde van de les te horen dat je een laptop nodig hebt voor de andere delen, en we gaan leren werken met Lightroom, dat was de druppel. Er is NERGENS aangegeven dat er zoveel aandacht zou gegeven worden aan het bewerken van foto's EN het gebruik van een laptop, in een cursus waarbij je leert omgaan met je digitaal fototoestel (waarbij ook op de website staat dat je enkel het fototoestel nodig hebt).Ik had mij dus NOOIT ingeschreven voor deze cursus indien dit vermeld zou staan. Enkel cursist heeft het recht om te weten dat dit bij in de lesinhoud zou zitten.Ik heb mij dus ingeschreven voor een fotografiecursus om te leren omgaan met een fototoestel. Prima, dit onderdeel hebben we gehad in de eerste les. Daarom wil ik een compensatie voor de andere lessen die voornamelijk gaan over het bewerken van foto's.
A. C.
Naar: Beauty And Lifestyle Academy
Ik wil er ook bij toevoegen dat ik het geen enkel probleem zou gevonden hebben om de cursus gevorderden bij te voeren, indien het telefoongesprek goed zou verlopen geweest zijn.Maar als ik eerst moet luisteren naar verschillende slechte tegenargumenten met een duidelijke ondertoon "je hebt ongelijk en je maakt een drama voor niks", waarom zou ik dan tevreden zijn met een andere cursus? Ik ben duidelijk ook ontevreden over de kwaliteit, waarom zou ik een betere kwaliteit verwachten van een andere cursus.Ik herhaal: het is een fotocursus om te leren omgaan met een fototoestel, en geen bewerkingscursus. Dit staat niet op de site.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten