Terug

Fortis verplicht itsme-app voor instant overschrijving

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. V.

Naar: BNP Paribas Fortis

07/12/2025

Vanavond was het van belang om een groter bedrag van mijn Fortis-rekening te kunnen overmaken met een instantoverschrijving voor de aankoop van een artikel met cybermonday-afslag. Een niet-instantoverschrijving naar de rekening van mijn vrouw zou te laat toekomen. Ik wil deze overschrijving uitvoeren, en tot mijn verbazing krijg ik een pop-up dat ik geen instantoverschrijving kan uitvoeren zonder itsme. Itsme vind ik een gevaarlijke app; bovendien gebruik ik voor betalingen hoe dan ook geen apps. We zouden toch denken dat de bank de hoogste veiligheidsnormen hanteert? Ik gebruik steeds een kaartlezer in combinatie met mijn kaart om overschrijvingen te doen. Het is bijzonder teleurstellend én onwettig om itsme te vereisen. Ik ben al jaren goede klant bij Fortis. Dit is ondermaats.

Berichten (1)

BNP Paribas Fortis

Naar: G. V.

09/12/2025

Geachte, Wij nemen de klacht, die referte CMPL0117298 kreeg, zo snel mogelijk in behandeling. Met vriendelijke groeten, Complaints Management BNP Paribas Fortis Email complaints.management@bnpparibasfortis.com


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform