Terug

Formele ingebrekestelling installatie verwarming en elektriciteit

Closed Openbaar

M&T Energy Solutions

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. M.

Naar: M&T Energy Solutions

01/02/2025

We hebben in december 2023 een overeenkomst afgesloten met EnerGenie West , is ondertussen veranderden naam naar M&T Energy Solutions.Besteld was een installatie van 4 panelen heatpipes , twee buffervaten van 500 L elk , 4 blue battery pack batterijen , een Genius T1020 met drie fase omvormer 5 tot 10 Kw , thermopacks en een inductieketel Viessmann type 9000.Eerste week april 2024 komen installeren van bepaalde elementen , zonder de inductieketel , het ontbreken van regelaar tussen gasketel en heatpipes , ontbreken van 1 batterij.Op sommige plaatsen zijn leidingen heatpipes nog niet deftig geïsoleerd , lekkage van glycol in leidingen, en dus geen druk meer , stopcontacten om de circulatiepompen aan te sluiten op plafond in kelder.Men heeft in het najaar reeds proberen iets te herstellen waarbij koperen leidingen zijn verwijderd en men kunststofleidingen in de plaats heeft gebruikt , wat eerst niet zo was.De installatie werkt dus tot op heden NIET!!!En de batterijen moeten correct worden aangesloten op omvormer van onze zonnepanelen naar zekeringskast.Er is op donderdag 22 januari 2025 een specialist van zonnepanelen bij ons , op onze vraag ,langgewenst om de aansluiting te bekijken en blijkt dat sedert de aansluiting in april 2024 onze zonnepanelen niks meer afgeven van opbrengst wegens verkeerd aansluiten omvormer , waardoor onze 50 panelen blijkbaar niet kunnen communiceren met omvormer geplaatst door hen.De wijzigingen in onze gekeurde zekeringskast moeten op schema gezet worden , en opnieuw gekeurd worden , indien niet , zijn wij niet verzekerd tegen brand!!!Alles wat mogelijk is liep fout.Tevens werd ons beloofd bij de verkoop dat wij 40 procent op de totale som , van Vlaio gingen terug krijgen als premie.Dit was ook een leugen , is niet zo.Percentage hangt af van de elementen die worden gebruikt , waardoor we enkele duizenden euro's minder terug krijgen dan verwacht.Bij talloze berichten , telefoontjes werd ons reeds vanalles beloofd , maar er komt niks van verandering.We hebben bij tekenen factuur direct 40 procent moeten betalen , en bij leveren van materialen 50 procent.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform