Terug

False advertising

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Verkoop

Klacht

L. S.

Naar: Zelesta

06/09/2025

Beste, Ik wil een klacht indienen tegen Zelesta.nl. Op 5 september zag ik op Instagram een gesponsorde advertentie waarin duidelijk stond dat het “Zelesta Kiddybed” werd aangeboden met een 1+1 gratis actie én een gratis kussensloop (screenshot bijgevoegd). Toen ik hen contacteerde, kreeg ik te horen dat de promotie niet meer geldig zou zijn. In de advertentie zelf stond echter nergens een einddatum of beperking vermeld. Ik vind dit misleidende reclame en vraag dat dit opgevolgd wordt en dat de verkoper alsnog de actie toepast. Met vriendelijke groeten, Lynn

Berichten (3)

Zelesta

Naar: L. S.

06/09/2025

Beste Lynn, Hartelijk dank voor je bericht en het onder de aandacht brengen van je klacht. Om gebruik te maken van onze 1+1 gratis actie, is het belangrijk dat je twee van de deelnemende producten in je winkelmand toevoegt. De korting wordt vervolgens automatisch toegepast in het winkelmandje, ongeacht kleur of maatcombinatie. Je vindt de actuele actieproducten op onze speciale actiemodellen-pagina: s:zelesta.nl/collections/actiemodellen. Zou u ons kunnen informeren over uw ordernummer? dan kijken we graag mee naar uw bestelling. Heb je nog andere vragen, of kan ik je verder helpen met iets anders? Laat het gerust weten! Met vriendelijke groet, Gwen On Sat, Sep 6, 2025, at 4:43 PM, Agent (info@zelesta.nl) Wrote: Hoi klachten , Bedankt voor je bericht. Wil je sneller antwoord op je vraag? Wij zijn bereikbaar via ons live chat kanaal op zelesta.nl [:zelesta.nl]! Wij zijn van Maandag tot Zaterdag bereikbaar van 09:00 tot 21:00 en op Zondag van 12:00 tot 18:00! In de tussentijd hebben we alvast wat handige informatie voor je: Zo kun je een bestelling traceren Volg je bestelling eenvoudig via onze trackingpagina. Voer alleen de cijfers van je ordernummer in: ➡ Track hier je order [s:www.montatracking.com/42106df6-f9de-4db0-88f9-524bc644878a] Zo kun je een product retourneren Niet helemaal tevreden? Je kunt je product retourneren, mits het onbeschadigd is. Vraag een retourlabel aan door alleen de cijfers van je ordernummer in te voeren: ➡Vraag een retourlabel aan [s:zelesta.returnista.com/] In de tussentijd kan je onzeFAQ-pagina [s:zelesta.nl/apps/help-center] raadplegen; mogelijk staat het antwoord daar al tussen. Bedankt voor je geduld en begrip, we doen ons best om je zo snel mogelijk te helpen. Met vriendelijke groeten, Team Zelesta On Sat, Sep 6, 2025, at 1:45 PM, klachten (klachten@test-aankoop.be) Wrote:

L. S.

Naar: Zelesta

06/09/2025

Hallo Gwen, Ik denk dat je mijn vraag niet begrijpt, in bijlage kan u de details terugvinden. Ik krijg reclame van de 1+1 promo op de kinderbedden. Ik heb online gepribeerd om deze te kopen en dit lukte niet. Ik heb jullie klantendienst aangesproken en ze zeiden dat de promo al verlopen was maar ze deze niet offline konden halen - wat dus eigenlijk false advertising is. Als jullie een bepaalde aanbieding promoten, moet deze ook gegeven worden. Ik voeg nogmaals het gesprek toe in bijlage. Ik vind het niet correct om klanten te lokken met een promotie die niet meer gegeven kan worden.

Zelesta

Naar: L. S.

09/09/2025

Beste Lynn, Bedankt voor je bericht en het delen van je ervaring. Ik begrijp heel goed dat het verwarrend is wanneer een actie nog zichtbaar is op de website terwijl deze al verlopen is. Dat is uiteraard niet de bedoeling en we nemen jouw feedback hierover mee om dit in de toekomst te voorkomen. Voor het gebruik van onze 1+1 promotie is het belangrijk dat je altijd twee deelnemende producten in je winkelmandje plaatst. De korting wordt dan automatisch toegepast bij het afrekenen. Je kunt daarbij elke gewenste kleur of maat combineren. De actuele producten die binnen deze actie vallen vind je altijd op onze actiepagina. Helaas kan het, bij het verlopen van een promotie, soms even duren voordat alle banners en verwijzingen offline zijn gehaald. Heb je op dit moment nog andere vragen of kan ik je ergens anders mee helpen? Ik sta graag voor je klaar! Met vriendelijke groet, Gwen On Sat, Sep 6, 2025, at 8:15 PM, Agent (info@zelesta.nl) Wrote: Hoi klachten , Bedankt voor je bericht. Wil je sneller antwoord op je vraag? Wij zijn bereikbaar via ons live chat kanaal op zelesta.nl [:zelesta.nl]! Wij zijn van Maandag tot Zaterdag bereikbaar van 09:00 tot 21:00 en op Zondag van 12:00 tot 18:00! In de tussentijd hebben we alvast wat handige informatie voor je: Zo kun je een bestelling traceren Volg je bestelling eenvoudig via onze trackingpagina. Voer alleen de cijfers van je ordernummer in: ➡ Track hier je order [s:www.montatracking.com/42106df6-f9de-4db0-88f9-524bc644878a] Zo kun je een product retourneren Niet helemaal tevreden? Je kunt je product retourneren, mits het onbeschadigd is. Vraag een retourlabel aan door alleen de cijfers van je ordernummer in te voeren: ➡Vraag een retourlabel aan [s:zelesta.returnista.com/] In de tussentijd kan je onzeFAQ-pagina [s:zelesta.nl/apps/help-center] raadplegen; mogelijk staat het antwoord daar al tussen. Bedankt voor je geduld en begrip, we doen ons best om je zo snel mogelijk te helpen. Met vriendelijke groeten, Team Zelesta On Sat, Sep 6, 2025, at 8:15 PM, klachten (klachten@test-aankoop.be) Wrote:


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform