Beste, op 07/10/2022 maakte ik een telefonische afspraak bij Romass om de motor van mijn elektrische garagepoort te komen repareren en/of vervangen. Ik vertelde hun het merk (FAAC) en het model (D600) en zei dat de motor defect was. Geen beweging bij induwen knop, ook niet na reset op de motor zelf, terwijl de spanningslamp wel brandde. De man aan de lijn plande voor mij een afspraak in en bevestigde mij dat de reparateur in kwestie alle nodige onderdelen zou bijhebben en, in het ergste geval, zelfs een nieuwe motor. Dus het probleem zou onmiddellijk worden opgelost. Dus ik was vol goede moed. Dinsdag 11/10/2022 kwam de monteur langs volgens de afspraak, maar een reparatie is nooit uitgevoerd, integendeel! Na pakweg 15 minuten zei de technieker dat de motor stuk was en moest vervangen worden (dat wist ik dus al, want had ik zelf aan de telefoon gezegd) en dat er een offerte moest gemaakt worden om een nieuwe motor te plaatsen. Een eerste teleurstelling was dus om te ontdekken dat de monteur niet naar hier was gekomen om de motor te vervangen (iets waar ik telefonisch wel had op aangedrongen), maar om te kijken wat er diende te gebeuren! Een tweede teleurstelling was dat hij zei dat zij het merk FAAC niet verdelen (Wat ik telefonisch wel had vermeld!) zodat ze niet alleen de motor, maar ook de rails en de ketting moesten vervangen en ikzelf ervoor moest zorgen dat de isolatie van het plafond werd verwijderd om de nieuwe steunen te kunnen hangen! Dit alles zou dan meer dan 1000 euro gaan kosten. (Ter vergelijking: een andere motor bij een andere leverancier zou iets van een 600 euro kosten geplaatst, weet ik nu.) Verder kon de monteur niets doen en is hij weggegaan. Even later kwam de grootste teleurstelling via mail: de werkbon met de vermelding van de torenhoge 'voorrijkosten' van €57 excl. BTW die standaard worden aangerekend, ondanks dat de reparateur, volgens hem, uit de buurt hier komt, én €31.16 excl. BTW voor werkuren waarbij er niets is gerepareerd! De monteur heeft zelfs geen schroevendraaier vast gehad! €93,47 incl. BTW te betalen binnen 14 dagen voor niets te hebben gedaan! Van deze kosten werd vooraf telefonisch geen vermelding gemaakt en op de kleine lettertjes online valt online (na veel zoeken!) enkel te lezen dat er door de monteur voorrijkosten zullen worden aangerekend én 'inspanningsgerichte' kosten, maar nergens staat hoeveel. Dit vind ik echt niet kunnen! Ik ben zelf ook zelfstandig handelaar, maar ik zou mijn klanten zo nooit op het verkeerde been zetten! Daarom eis ik bij deze een financiële rechtzetting in de vorm van een creditnota van het openstaande bedrag.