Probleem met Eco-star met wat zij durven omschrijven als een herstelling.Aangezien onze gebruikelijke CV installateur nog met verlof was op het moment van de vaststelling van het probleem hebben we gekeken naar een andere firma die ons geschikt leek. Op hun webpagina stonden ze , naar eigen zeggen, ook gespecialiseerd in Remeha ketels. Hadden we ze gevraagd om een probleem pp te lossen. De ketel bleef stoken ook al was de huistemperatuur meer dan 20 graden. We vonden het niet veilig om te wachten tot onze vaste CV-man terug uit verlof was. Van daar de vraag.Een eerste maal was hun “tehnieker” langs geweest maar hij had niet het nodige bij. Een week later was hij er terug met verschillende onderdelen. Na meerdere uren interventie heeft hij de ketel als bouwpakket achter gelaten. Dus geen warm water en ook geen verwarming. Van een “herstelling” gesproken.We hebben dan onze normale CV-installateur gevraagd. Die was ondertussen terug uit verlof.Hij heeft geprobeerd de schade te herstellen, maar hij heeft toch de interventie moeten oproepen van de techniekers van Remeha zelf. Blijkbaar had te “technieker” van Eco-star onderdelen losgemaakt die normaal nooit moeten worden losgemaakt en zodoende deze eveneens stuk gemaakt.Ondertussen is de technieker van Remeha kunnen langskomen om een definitieve herstelling uit te voeren. We wachten nog op hun factuur om de werkelijke schade te kunne vaststellen.===Overzicht 01 mail verkeer=========Verzoden door ECO-starVerzonden: woensdag 25 augustus 2021 13:37Beste Erwin ,In bijlage vindt u de factuur voor de geleverde diensten en/of producten, alsook onze algemene voorwaarden welke hierop van toepassing zijn. Dient op uw factuur het verlaagde btw-tarief van 6% in plaats van 21% gefactureerd te worden? Bezorg dan het btw-attest in bijlage ingevuld terug dan passen wij uw factuur alsnog aan.Wij danken u voor het vertrouwen en hopen dat u 100% tevreden bent.Heeft u toch vragen of opmerkingen laat het ons dan zeker weten!Alvast bedankt, en graag tot de volgende keer!Met vriendelijke groeten,Eco-star b.v.b.a.03 / 284 55 55 Antwoord aan Eco-stardo 26/08/2021 17:19Beste,Factuur voor geleverde dienst?Gemeld probleem was dat de ketel constant bleef branden zelfs als de woning een kamer temperatuur had van 22 graden en dat de thermostaat op 17 graden was ingesteld.De eerste keer dat jullie technieker langs kwam, had hij niet het nodige bij om een herstelling uit te voeren. De tweede keer blijkbaar wel.Hij was een uur te laat op de afspraak. 14:30 in plaats van 13:30.Om 17:00 is hij vertrokken een puinhoop achterlatend.De ketel licht in puzzelstukken op zolder. Dus geen herstelling uitgevoerd.Bovendien had hij de zekeringen voor de CV ketel laten springen, door er zijn stofzuiger op aan te sluiten in plaat aan op een stopcontact iets verder. Nu kan ik op zoek naar geschikte zekeringen om ze te vervangen, wat niet eenvoudig gaat zijn om de juist te vinden anders kan ik nog een elektrieker laten komen om de kast te vernieuwen.Ik had de hoofdkraan op zijn vraag afgesloten. Ik had hem ook meerdere keren gevraagd om me te zeggen wanneer ik de kraan opnieuw mocht openzetten.Hij heeft hierover niet gecommuniceerd en die zelf open gezet, met gevolg dat het wasbakje in het bezoekers wc overliep met wateroverlast tot gevolg.Ik had nog Verwarming en warm water voor hij zijn werkzaamheden begon.Nu heb ik , aangezien de ketel uit elkaar is, geen verwarming en ook zelfs geen warm water om te douchen. Echt niet leuk hoor.Noodgedwongen heb ik contact opgenomen met mijn normale loodgieter, die op het moment van het vaststellen van het probleem nog met verlof was. Die heeft me doorverwezen naar de techniekers van “Remeha”, wat ondertussen gebeurd is. Dan kunnen ze vaststellen welke problemen er nu zijn. Ik ben benieuwd naar de totaal schade die jullie “technieker” heeft veroorzaakt.Gaan jullie mij deze opgelopen schade vergoeden?GroetenErwin Cornelis===========================================================Vandaag 22/09/2021 ontvangen we per post nogmaals een factuur.Blijkbaar kijken ze niet naar de mails die ze ontvangen.Kunnen jullie me helpen om de gelede schade te recupereren.Niet enkel de kosten die we nu gaan hebben bij de echte techniekers, maar ook vergoeding van het ongemak om een hele periode niet op normale manier te hebben kunnen te douchenIn bijlage enkele foto’s van de puzzel die hun “technieker” heeft achter gelaten.Met vriendelijke groetenErwin Cornelis