Geachte mevrouw,
Naar aanleiding van uw berichten en de door u geplaatste review wensen wij graag een volledige, duidelijke en correcte toelichting te geven over de uitgevoerde interventie bij uw tante.
Uw tante heeft ons op zondag zelf gecontacteerd voor een dringende elektriciteitspanne. Tijdens dit telefonisch contact werden de geldende tarieven voor een zondaginterventie duidelijk toegelicht, waarna zij uirukkelijk akkoord is gegaan met deze voorwaarden. Pas na dit akkoord werd de interventie ingepland en uitgevoerd.
Voor alle duidelijkheid wensen wij het verloop nogmaals correct te schetsen:
– Het probleem werd door onze technieker opgespoord en effectief opgelost (kortsluiting in een lamp van de huisinstallatie).
– Vooraf hebben wij uw tante zelfs aangeraden eerst Fluvius te contacteren, om onnodige kosten te vermijden. Fluvius stelde vast dat het probleem niet bij hen, maar in de privé-installatie lag, waardoor een interventie noodzakelijk was.
– De interventie vond plaats op een zondag, buiten de normale werkuren, wat conform onze werking en de sector een verhoogd tarief met zich meebrengt.
Het aangerekende bedrag betreft geen bijkomende of verborgen kosten, maar het volledig overeengekomen tarief voor een dringende zondaginterventie, inclusief verplaatsing, beschikbaarheid en uitvoering. Deze tarieven zijn marktconform voor 24/7-dienstverlening.
Wij wensen ook expliciet in te gaan op uw uitspraak dat uw tante, omwille van haar leeftijd, niet meer in staat zou zijn om een weloverwogen beslissing te nemen of gangbare tarieven te begrijpen. Wij willen hier zeer duidelijk in zijn: leeftijd op zich maakt een persoon niet handelingsonbekwaam.
Wij kunnen en mogen er niet automatisch van uitgaan dat een klant, louter omdat het om een oudere persoon gaat, niet meer zelf kan nadenken of beslissen. Dat zou stigmatiserend en discriminerend zijn tegenover ouderen. Wij behandelen alle klanten gelijk en gaan er van uit dat wie ons zelf contacteert, ook bekwaam is om beslissingen te vormen en akkoord te gaan met de voorgestelde voorwaarden.
Het is bovendien onmogelijk en ongepast voor een dienstverlener om tijdens een telefonisch contact te beoordelen of een klant “bekwaam” zou zijn. Wij kunnen en zullen klanten niet vragen of zij “wel mogen beslissen”, noch hun leeftijd gebruiken als criterium om hun wilsbekwaamheid in vraag te stellen.
Zoals reeds vermeld:
– De tarieven werden vooraf duidelijk meegedeeld.
– Uw tante heeft hiermee expliciet ingestemd.
– Pas na dit akkoord werden de werken uitgevoerd.
– De factuur werd door u onmiddellijk voldaan, wat bevestigt dat de interventie effectief heeft plaatsgevonden en correct werd gefactureerd.
Daarnaast willen wij u erop wijzen dat deze kosten in veel gevallen (gedeeltelijk) tussenkomen via de brandverzekering van uw tante. Wij raden u dan ook aan om de factuur daar binnen te brengen. Indien de verzekeraar bijkomende vragen heeft, mogen zij ons uiteraard steeds contacteren, wij bezorgen hen met plezier alle nodige informatie.
Tot slot vinden wij het jammer dat er zonder voorafgaand gesprek werd overgegaan tot zware beschuldigingen en een negatieve publieke beoordeling. Wij hebben u reeds laten weten dat ons bureau tijdelijk gesloten is wegens de feesagen, en dat wij vanaf 5 januari graag de tijd nemen om alles rustig en correct toe te lichten. Momenteel zijn wij enkel bereikbaar voor dringende interventies.
Wij blijven beschikbaar voor een constructief gesprek en hopen dit op een correcte en professionele manier te kunnen afronden.
Met vriendelijke groeten
Jill
TEAM GEMM
Telefoonnummer 0465/020 020
Emailadres: gemm1988@gmail.com
Website: www.bvba-gemm.be
Op zo 28 dec 2025 om 12:30 schreef
klachten@test-aankoop.be: