Beste,Ik ontving van Luminus een eindafrekening voor de periode van 10/2019 tot 03/2020 van €4773,75. Ons verbruik was op 4 maanden tijd verveertienvoudigd. We woonden met twee personen in een zeer kleine woning en verbruikten normaal 2000 à 3000 Kwh/jaar. Voor de aangegeven periode (oktober 2019-maart 2020) werd een verbruik geregistreerd van 17834kwh. Dit wordt ook bevestigd door de meterstand. Helaas volgde de factuur na afbraak van de woning en is de meter vernietigd door Fluvius. We lieten onze klacht onderzoeken door Fluvius, maar deze willen de meterstanden niet aanpassen. Gezien wij geen extra toestellen hebben aangesloten en ons verbruik dus onmogelijk exponentieel kan gestegen zijn, gaan we ervan uit dat er dus een defect was aan de meter. Fluvius concludeerde dat er reeds verbruiken waren geregistreerd in het verleden (voor 2016) van net geen 10000 kwh/jaar en wil daarom de meterstanden niet aanpassen. Echter woonden wij pas sinds september 2017 op desbetreffende locatie én hebben we nu ruim 17000 kwh verbruikt op 4 maanden tijd, wat zelfs in die gedachtengang nog steeds buitensporig veel is.