Terug

Extra te betalen voor kamercomfort

Closed Openbaar

AZ SINT LUCAS

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

Y. V.

Naar: AZ SINT LUCAS

24/11/2023

Beste,Op 23/11 was ik aanwezig voor een eenvoudige ingreep van 30 minuten in jullie ziekenhuis. Bij aanvang kreeg ik van een onthaalmedewerker een hele uitleg over een ziekenhuiskamer, die ik niet zou nodig hebben, maar wel is aangeduid voor de procedure.Ik liet het aan mij voorbij gaan, alhoewel ik reeds daar een probleem had met de werkwijze. Je kan niet anders dan akkoord gaan, anders geen ingreep.Vooreerst hadden ze dit ook kunnen laten weten, dan had ik de nodige gegevens bij voor mijn hospitalisatieverzekering.Bij het verwerken van die gegevens, om de nodige info door te sturen naar jullie diensten. Merkte ik onderaan aangevinkt: ik ga akkoord met de aanrekening voor kamercomfort. Een wijze les om niks meer van jullie te tekenen, zonder het grondig na te kijken. Jullie medewerker heeft daarover ook niks verteld. Ze heeft dit gewoon aangekruist zonder overleg.Tot daar toe dat de werkwijze voor een ingreep een dagopname met kamer is. Maar je gaat ver over de grens wanneer je een niet gebruikte dienst erbij gaat aanduiden.Ik weiger dus ook ten stelligste, indien er extra aanrekening daarvoor verschijnt, deze te betalen. De kruik gaat zolang te water tot ze breekt.Met heel teleurgestelde groeten,Youri Verween

Berichten (2)

AZ SINT LUCAS

Naar: Y. V.

24/11/2023

BesteBedankt voor uw e-mail.Uw mail komt in een mailbox terecht die we niet dagelijks behandelen. Binnen de drie werkdagen sturen we uw e-mail door naar de betrokken dienst of persoon. U ontvangt geen reactie via dit e-mailadres.Heeft u een dringende vraag? Neem telefonisch contact op met ons onthaal via 09 224 61 11. Zij helpen u graag verder.Met vriendelijke groeten,Directiesecretariaat algemene directieAZ Sint-Lucas and VolkskliniekGroenebriel 1, 9000 GentE info@azstlucas.beT 09 224 61 25Deze e-mail en de daarmee verzonden informatie is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde en kan onderworpen zijn aan een beroepsgeheim. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verstrekking aan en/ of gebruik door derden van deze informatie zonder toestemming van de afzender, is niet toegestaan. Indien deze e-mail niet voor u bestemd is, dan wordt u vriendelijk verzocht direct contact op te nemen met de afzender en de e-mail te vernietigen. AZ Sint-Lucas and Volkskliniek staat niet in voor het juist, volledig enof niet tijdig overkomen van deze e-mail en de inhoud daarvan. This e-mail and its contents is intended only for use by the addressee. It may contain confidential or privileged information. It's not allowed to use, copy or disclose this e-mail or it's contents to anyone without permission of the sender. If you receive this e-mail unintentionally, please inform us immediately and destroy this email. AZ Sint-Lucas and Volkskliniek is not liable for the proper and complete transmission of the information in this e-mail nor for any delay in it's receipt.

AZ SINT LUCAS

Naar: Y. V.

15/12/2023

Beste meneer VerweenIn opvolging van uw melding hebben we contact opgenomen met de dienstverantwoordelijke onthaal en centrale patiënteninschrijving en het medisch diensthoofd van MKA. Bij deze koppel ik de bekomen feedback naar u terug.De dienstverantwoordelijke koppelde terug dat patiënten een opnameverklaring tekenen omdat het een dagforfait genererende prestatie betrof. Dit stemt overeen met een opname in het dagziekenhuis ook al betreft dit een ambulant contact. De wet verplicht om hierin een opnameverklaring te tekenen.Ze geeft aan dat het aan de artsen is om deze info op voorhand aan de patiënten door te geven.Aangezien het ziekenhuis op voorhand geen duidelijk zicht heeft op het verdere traject van patiënten staat ook de aanrekening van een kamercomfort aangeduid. Hiervoor wordt op voorhand getekend voor stel dat de patiënt opgenomen wordt, om op die manier voor minder administratieve ballast te zorgen.In uw geval wordt dit niet aangerekend.Het medisch diensthoofd van MKA koppelde terug dat hieraan ook het voordeel is verbonden dat patiënten via hun verzekering in ziekenhuisverband veel meer terugkrijgen van het ziekenfonds en de verzekering. Indien u dit als patiënt niet wenst, wordt er een ereloon aangerekend dat veel duurder zal zijn zonder tussenkomst van de mutualiteit.Het diensthoofd geeft aan dat er intern verder gaat bekeken worden hoe de informatie naar patiënten toe op voorhand geoptimaliseerd kan worden. Vaak worden patiënten doorverwezen door externe artsen en komen ze niet op voorhand in contact met de specialist. Tot zover de bekomen feedback. Aarzel niet ons te contacteren mochten er bijkomende vragen of bemerkingen zijn.Ombudsdienst AZ St. Lucasi.o.MVGAnn______________Ann Olyslaegers Dienstverantwoordelijke Opname- en onthaaldienstenAZ Sint-Lucas VolkskliniekGroenebriel 1, 9000 GentEann.olyslaegers@azstlucas.beT09 224 51 20www.azstlucas.beDeze e-mail en de daarmee verzonden informatie is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde en kan onderworpen zijn aan een beroepsgeheim. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verstrekking aan en/ of gebruik door derden van deze informatie zonder toestemming van de afzender, is niet toegestaan. Indien deze e-mail niet voor u bestemd is, dan wordt u vriendelijk verzocht direct contact op te nemen met de afzender en de e-mail te vernietigen. AZ Sint-Lucas Volkskliniek staat niet in voor het juist, volledig enof niet tijdig overkomen van deze e-mail en de inhoud daarvan. This e-mail and its contents is intended only for use by the addressee. It may contain confidential or privileged information. Its not allowed to use, copy or disclose this e-mail or its contents to anyone without permission of the sender. If you receive this e-mail unintentionally, please inform us immediately and destroy this email. AZ Sint-Lucas Volkskliniek is not liable for the proper and complete transmission of the information in this e-mail nor for any delay in its receipt.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform