Terug

Extra geldgewin door cashlesssysteem

Opgelost Openbaar

Greenhouse solutions

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. P.

Naar: Greenhouse solutions

11/07/2019

Beste,bij het concert van Rammstein in Brussel werkte u met een cashless systeem voor eet- en drankbonnen. Op zich heel praktisch maar aan het verhaal hangt toch een zware geur van extra geldgewin op kap van de consument. Dit door de combinatie met het gebruik van herbruikbare bekers en het aanrekenen van extra kosten voor de terugbetaling van het restant.Een kleine verduidelijking:- Systeem herbruikbare beker: per drankje werd een extra bon aangerekend als waarborg voor de beker. Deze bon werd bij inlevering wel terug aan je kaart toegevoegd. Er was op het hele terrein wel nergens iets van communicatie uitgehangen over het waarborgsysteem. Daarnaast moest je engelengeduld hebben om achteraf de bekers terug in te ruilen want je moest weer aanschuiven aan dezelfde togen. Zijn je bekers uiteindelijk ingeruild dan sta je weer met een restant op je cashlesskaart en sta je voor de voldongen keuze: ze opdoen aan iets van eten waar geen waarborg voor nodig is of ze laten staan op je kaart en achteraf een refund vragen.- De refund van het restbedrag op je kaart: kies je voor deze optie dan rekenen jullie sowieso 2 Euro adminstratieve kosten aan. 2 Euro kosten voor iets wat de consument niet heeft gewild want als consument werd je eigenlijk gedwongen om ofwel een restant te hebben op je kaart of het op te doen aan iets waar geen waarborg werd voor gevraagd.Wetende dat er duizenden cashlesskaarten in gebruik zijn genomen kan de extra winst door jullie toepassing van het systeem aardig oplopen. Het lijkt me ook niet onwaarschijnlijk dat daarbovenop bij jullie de hoop groot is dat veel mensen de refund vergeten aan te vragen.Veel festivals maken reeds gebruik van het cashlesssysteem en daar is een volledige refund zonder aanrekening kosten geen probleem. In tijden van automatisering lijkt de administratieve verwerking ook overroepen en dus de aangerekende kost bij de haren getrokken. Het lijkt dan ook vreemd dat een grote speler als jullie dit niet kunnen (of niet willen kunnen) en dit maakt het gevoel dat het om extra geldgewin gaat nog groter.Mvg,Pieter

Berichten (1)

Greenhouse solutions

Naar: P. P.

12/07/2019

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform