Terug

Extra betaling bij de levering van meubelen

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

C. D.

Naar: Meubelen Jonckheere

12/10/2025

Ik wens een klacht in te dienen over een extra betaling bij de levering van mijn meubelen op 9 oktober. Op 25 juli kocht ik bij Meubelen Jonckheere, Nieuwe Baan 111, Belsele, een tafel en zes stoelen. Aangezien ik ook nog een zetel wou aankopen, vertelde de verkoper mij dat de tafel en stoelen dan samen met de zetel konden worden geleverd. Deze verkoper deelde mij mee dat er kosten zouden zijn voor de levering naar de eerste verdieping en het gebruik van de huislift, wat ik aanvaard heb. Wat mij echter niet werd meegedeeld, is dat ik de tafel zelf nog moest monteren bij levering. Op 30 juli kocht ik dan de zetel. Op de bestelbon werd vermeld dat de zetel samen met de tafel en stoelen zou geleverd en gemonteerd worden. Tot mijn verbazing moest ik bij de levering 65 euro extra betalen voor de montage van de tafel. Dat bedrag werd mij pas op de dag zelf meegedeeld. Daarnaast heb ik 155 euro betaald voor het meenemen van de oude meubelen — deze kosten waren vooraf wél duidelijk gecommuniceerd. In verband met de extra betaling van 65 euro, heb ik hierover nog telefonisch contact gehad met een medewerkster van de zaak, maar zij liet verstaan dat ik dit had moeten weten. Ik kon dus niet anders dan betalen. Vanuit mijn standpunt is het niet terecht dat ik deze 65 euro extra heb moeten betalen, aangezien op de bestelbon duidelijk vermeld staat dat de levering en montage inbegrepen waren. Had ik dit op voorhand geweten had ik er geen probleem van gemaakt. Voor mij als klant komt het raar over dat de zetel wel werd gemonteerd, de stoelen al gemonteerd waren en dat ik de tafel dan maar zelf zou moeten doen. Uiteindelijk hebben de werkmannen bij de levering dit klusje geklaard in max. 10 minuten. Deze werkmannen hebben trouwens prima werk geleverd.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform