Beste,
Op 30 juli probeerde ik op diverse tijdstippen Yoin, mijn huidige provider voor mobiele telefonie, te bereiken via hun gratis nummer 1988, echter zonder succes. Hun dienst om mij te contacteren na het het achterlaten van mijn nummer werkte ook niet.
De reden om hen te contacteren was het afsluiten van een nieuw contract voor hoger data gebruik, van 5 GB naar 25 GB per maand (kost 9 euro).
Aangezien ik hen niet kon bereiken heb ik dan on-line, op 30 juli rond de middag, mijn abonnement aangepast zodat ik 25 GB ter beschikking had.
Echter, dit nieuwe abonnement bleek pas in te gaan de volgende maand, zijnde op 1 augustus.
De avond van 30 juli zelf krijg ik nog een bericht dat ik 100% van mijn data heb verbruikt en achteraf blijkt dat ik 0,5 GB boven mijn budget van 5 GB heb verbruikt. Op 31 juli stel ik vast dat Yoin mij voor deze 0,5 GB maar liefst 27,6 euro aanrekent ... en dit terwijl hun abonnement slechts 9 euro per maand kost voor 25 GB!!!
Ik bel hen onmiddellijk op hierover maar het enige antwoord dat ik krijg dat dit de voorwaarden van mijn contract zijn en dat men hier niets aan wil doen. Op de vraag om een manager te spreken wordt negatief geantwoord.
Dergelijke extreme prijzen voor extra verbruik kan ik enkel beschrijven als gangsterprakrijken! Men rekent 50 euro per 1 GB extra verbruik aan op abonnementen die zeer laag geprijsd zijn.
Ik wens uiteraard dit bedrag te recupereren en potentiële klanten te waarschuwen voor deze praktijken. Bij concurrent Digi bv betaal je slechts 0,6 euro per extra GB.
Groeten
Andy Michaux