Terug

Europlus garantie door Meneks

Closed Openbaar

Autohaus Michael Schmidt GmbH

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. S.

Naar: Autohaus Michael Schmidt GmbH

15/06/2019

Beste28/08/2018 kocht ik een auto aan in garage Michael Schmidt GmbH te Duitsland met een bijhorende garantie bij bedrijf Meneks AG. Mijn wagen kreeg een melding op 10/04/2019 waarbij we de wagen zoals aangeraden naar de dichtstbijzijnde garage in België brachten, garage Meerschman te Aalst. Zij stelden een pro forma factuur op en voerde deze onmiddellijk uit omdat ze slaagkans hoog lag. Dit deden ze zonder akkoord van mij als klant noch het akkoord van mijn garantieverlener Meneks AG. De Belgische BMW garage stelde een nieuwe pro-forma factuur op en nam hierbij wel contact op met mijn garantieverlener en verkoper uit Duitsland. Beide bedrijven waren telefonisch akkoord dat de Duitse BMW garage moest instaan voor de garantiekosten en niet het garantiebedrijf Meneks.Deze Duitse garage wil de wagen zelf maken in Duitsland en eist dat de klant instaat voor deze transportkosten voor herstelling, De Belgische garage eist eerst van mij als klant het betalen van de eerste pro forma factuur ondanks mijn europlus garantie van Meneks AG.Welke nodige stappen moet ik ondernemen?Dit gaat over 3 bedrijven (BMW Meerschman, BMW Michaels Schmidt GmbH en Meneks AG) die met elkaar in discussie liggen en waardoor de zaak niet vordert.MvgAnnelies Sacré


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform