Beste28/08/2018 kocht ik een auto aan in garage Michael Schmidt GmbH te Duitsland met een bijhorende garantie bij bedrijf Meneks AG. Mijn wagen kreeg een melding op 10/04/2019 waarbij we de wagen zoals aangeraden naar de dichtstbijzijnde garage in België brachten, garage Meerschman te Aalst. Zij stelden een pro forma factuur op en voerde deze onmiddellijk uit omdat ze slaagkans hoog lag. Dit deden ze zonder akkoord van mij als klant noch het akkoord van mijn garantieverlener Meneks AG. De Belgische BMW garage stelde een nieuwe pro-forma factuur op en nam hierbij wel contact op met mijn garantieverlener en verkoper uit Duitsland. Beide bedrijven waren telefonisch akkoord dat de Duitse BMW garage moest instaan voor de garantiekosten en niet het garantiebedrijf Meneks.Deze Duitse garage wil de wagen zelf maken in Duitsland en eist dat de klant instaat voor deze transportkosten voor herstelling, De Belgische garage eist eerst van mij als klant het betalen van de eerste pro forma factuur ondanks mijn europlus garantie van Meneks AG.Welke nodige stappen moet ik ondernemen?Dit gaat over 3 bedrijven (BMW Meerschman, BMW Michaels Schmidt GmbH en Meneks AG) die met elkaar in discussie liggen en waardoor de zaak niet vordert.MvgAnnelies Sacré