Mail verstuurd op 17/07/2020 naar Makro + VDW Service, ZONDER RESULTAAT--Dag Mike & Makro,We kochten bij Makro een tuinhuis tijdens de lockdown periode met als bestellingreferentie 19500008199425Via Makro krijgen we de gegevens van Mike (VDW Service) om ons nieuw tuinhuis te laten plaatsen.Dat alles niet is verlopen volgens plan wordt hieronder pijnlijk duidelijk.Oplijsting van alles wat er mis liep de afgelopen maanden:De timings:- Beton leggen: niet op de voorzien afgesproken datum, uitgesteld met een week.- Overschot beton (1/3e van de totale levering heb je teveel besteld???) is meermaals beloofd dat je het zou ophalen, is echter nooit gebeurd en het ligt hier nog steeds! (Het ligt nu al ruim 2 maanden langs mijn huis op straat!?)- Tuinhuis plaatsen: niet op de afgesproken datum, uitgesteld met een week waardoor het tuinhuis in pakken voor mijn huis op straat heeft gelegen...???- Tuinhuis plaatsen zou 3 dagen duren: ik heb niet geteld maar als je al om 14u vertrekt snap ik dat je meerdere dagen moet terugkomenDe Werf:- Sigarettenpeuken door heel mijn tuin!- Planken gestrooid over heel de tuin (werden dan ook vies en vuil, planken buigen door)- Afval nooit opgeruimd- Vijsjes overal in de tuin (ik vind er nog steeds terug!!! hier lopen ook kleine kinderen rond...)De Betonplaat:- Niet mooi gelegd, niet egaal, wanneer ik er een opmerking over maak zeg je dat je er achteraf 'egaline' over gaat leggen zodat het proper en recht staat. NOOIT GEBEURD!!!- Laatste dag 2 hoopjes egaline gelegd maar het is nog steeds niet recht, meer nog VDW Service slaagt erin om er een 'verloren vijsje' mee onder te draaien!!!Afwerking Tuinhuis:1) Vieze planken (hebben dagen in mijn tuin rechtstreeks op het gazon gelegen bij regenweer) gebruikt zonder even af te kuisen2) Ramen idem dito planken, raam erin met gigantische moddervlek erop, omdat deze dagen in de regen op het gazon lag3) Tuinhuis staat scheef!!! (waarschijnlijk omdat de planken in de regen op mijn gras hebben gelegen voor meerdere dagen + er geen koord of waterpas aan te pas is gekomen!!!) Onherstelbaar4) Afwatering dak tuinhuis = niet goed (er blijft een grote plas water liggen op het dak, 1 dag na oplevering tuinhuis!!!) , ik heb je hierover gemaild en ik citeer je antwoord:'Ik zie et al . Beneden zit u pijp scheef blijkbaar . Den bocht naar buiten lossen en stukje buis naar buiten steken dan buitenkant terug bocht opsteken . Mvg mike'- Ik heb ernaar gekeken en het heeft er niets mee te maken, het dak loopt gewoon niet af naar de opening van de buis...!!!5) Onderdak OSB platen passen niet mooi in elkaar (omdat het tuinhuis niet recht staat), daardoor kan je in het tuinhuis tussen de planken door aan de epdm.6) Hoek tuinhuis (aan het overdekte stuk): afwerking laat de wensen over, ook gaat hier regen opvallen en gaat deze plank hout binnen de kortste tijd rotten7) Hoek aan de achterzijde tuinhuis: 'plankjes' tussen gestoken (resthout van verpakking vermoed ik), staat niet vast, hoek komt ook los dus daar gaat ook water ect binnenkomen8) Deur tuinhuis: ik zit met een gat van 2cm aan de bovenkant over de hele lengte van de deur?!9) Afdichting hoekprofiel op het dak (tussen de het profiel en de epdm): Niet overal silicone op gedaan?!10) Naden epdm: niet proper aan elkaar, zal wellicht ook voor problemen zorgen!11) Aan de onderkant van het tuinhuis is er niets tussen het beton en het hout waardoor hier water onder kan en dit ook gaat rotten na verloop van tijd. Heb je hier tijdens de werken een sms voor gestuurd, niets mee gebeurd. Meer nog het water loopt nu al onder het tuinhuis door! Waardoor vocht langs onder in het hout gaat komen.12) Slot tuinhuis: plank is al gebarsten omdat het 'zogezegd' niet monteerbaar was, achteraf gebleken kon het wel (barst blijft wel natuurlijk)13) Afwerking deur: slot van de deur zonder sleutel, gaat op deze manier niet lang houden (blokjes hout op genageld zodat de deur stevig dicht blijft)14) Gaten in tuinhuis door foute boringen (vb aan de deur omdat je de scharnieren eerst langs de buitenkant hebt willen monteren)- Totaal afwerking: lijkt werkelijk nergens naar. Jullie (Makro) mogen gerust een expert laten komen om te controleren/vast te stellen dat deze werken binnen de kortste keren voor grote problemen gaan zorgen. (Hout gaat rotten / scheeftrekken / deur zal niet lang goed werken / dak gaat voor problemen zorgen / water rondomrond tuinhuis gaat voor problemen zorgen / ...)Ik heb overal foto's van om de feiten hierboven te staven. (zie bijlage + opvolgmail met foto's)Via Makro zouden we een 'Vakman' krijgen die het tuinhuis in elkaar steekt...Ik kan moeilijk tevreden zijn met het resultaat (vooral omdat de problemen zich snel gaan opstapelen indien er niets gebeurd aan de huidige situatie) en verwacht dan ook een oplossing voor alle problemen hierboven:- Afwerking beton- Afwerking dak + silicone rondomrond- Afwerking tuinhuis in zijn geheel (hoeken die niet kloppen, water dat langs onder binnenloopt, afwerking deur,...)- Tuinhuis staat niet recht (asap een nieuw tuinhuis via Makro leveren want de scheve planken krijgen we nooit meer recht...)Oplossing als volgt:- Voorschot terug storten dat ik aan VDW heb betaald (1.100 euro)- Nieuw tuinhuis ontvangen via Makro (op kosten van Makro of VDW Service)- Ik zorg zelf voor een plaatser zonder gebruik netwerk 'Makro'Ik stuur jullie dit bericht ook via een aangetekend schrijven zodat alles ook op papier staat.We verwachten een constructieve oplossing van beide partijen.Mvg,C.B.M.