Terug

eos aremas referte 001-8057290-61 // BNP Paribas

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. D.

Naar: BNP Paribas Fortis

29/04/2024

Beste,Tot noch toe heb ik van geen een van de partijen een antwoord gekregen op mijn duidelijke vraag:Ik ben geen klant van BNP Paribas, hoe komt het dan dat ze praten over een openstaande schuld van blijkbaar 500 euro ????Graag verduidelijking.In uw brief staat vermeld Product: Zichtrekening, opgezegd 08/04/2024. Dit klopt niet de enige rekening die we zelfs nooit hebben gebruikt en direct hebben afgesloten was bij Hello Bank (BE62 0018 0572 9061) en deze werd afgesloten dd 28/07/2017Tot ik geen duidelijkheid hierover heb, lijkt dit me een sterk staaltje van scamming.mvg,Jef De Coster---------- Forwarded message ---------Van: Jef De Coster [jef.decoster@gmail.com]Date: ma 29 apr 2024 om 08:59Subject: Fwd: eos aremas referte 001-8057290-61 // BNP ParibasTo: [collection2@eos-aremas.com], [scr.accounting-supportnorth@bnpparibasfortis.com], [info.be@hellobank.com], [administratie.be@hellobank.com], [klachtenmanagement@bnpparibasfortis.com], [Ombudsman@ombudsfin.be]---------- Forwarded message ---------Van: Jef De Coster [jef.decoster@gmail.com]Date: vr 19 apr 2024 om 12:51Subject: eos aremas referte 001-8057290-61To: [collection2@eos-aremas.com], [scr.accounting-supportnorth@bnpparibasfortis.com], [info.be@hellobank.com], [administratie.be@hellobank.com]Nu met een correct onderwerp.Dit is dus inzake eos aremas referte 001-8057290-61Op vr 19 apr 2024 om 11:58 schreef Jef De Coster [jef.decoster@gmail.com]:Beste,Dit verhaal begint zéér ambetant te worden..Ik heb geen producten lopen bij PNP Paribas Fortis...De afsluiting van de Hello Bankrekening was reeds aangevraagd (en uitgevoerd zo werd mij verteld) dd 2017.Ik zie niet in over welke schuld het hier gaat.Tot hiertoe heb ik na verscheidene contactnames nog steeds geen afdoend antwoord ontvangen van BNP Paribas Fortis, ook niet nadat ik op hun webstek een klacht met vraag naar verduidelijking heb gepost. Daar heb ik zelfs totaal geen antwoord op gekregen. Hierbijgevoegd de laatste communicatie ivm deze schuld .. Waarvan ik nog steeds geen bewijs heb....Samengevat:Ik ben géén klant van BNP Paribas Fortis !Ik heb geen producten van BNP Paribas Fortis,Hoe kan ik dan een schuld hebben bij BNP Paribas Fortis ?mvg,Jef De Costermob 0475230805PS. Gericht aan BNP Paribas Fortis: Gelieve de verkeerdelijk ingevoerde betalinsachterstand in het ENR bestand bij de BNB te verwijderen. From: Jef De Coster [jef.decoster@gmail.com]Sent: vendredi 8 mars 2024 19:02To: FBBE -- HELLOBANK - ADMINISTRATIE [administratie.be@hellobank.com]Subject: [EXTERNAL] Na telefonisch contact neem ik via mail contact op. // Fwd: Uw vraag - Hello banking : Rekeningen en kaarten Particulieren EXTERNAL SENDER - EMETTEUR EXTERNEBe cautious before opening attachments or clicking on any links. If in doubt, use 'Report Email/ReportPhishing' button or contact your CSIRT.Soyez vigilants avant d'ouvrir les pièces jointes ou de cliquer sur les liens. En cas de doute, signalez le message via le bouton 'Report Email/ReportPhishing' ou contactez votre CSIRT. Beste,Nadat ik een brief ontving van NBB ivm een betalingsachterstand voor rekening BE62 0018 0572 9061 Een rekening die normaal in augustus 2017 werd afgesloten Nam ik contact op met nr 02 433 41 41 Zij verzochten een kopie van mijn id te versturen naar dit e-mailadres, zodat jullie dan verder contact gingen opnemen. Verdere informatie werd er niet verstrekt. Ik ga niet zomaar id gegevens versturen naar een dubieus e-mailadres.Een alternatieve wijze (via beveiligd webformulier) werd als onmogelijk vermeld. Bij deze dient u me dus zelf te contacteren met meer info over de registratie in de ENR van de NBB.De rekening mag afgesloten worden zoals reeds gevraagd in 2017.De registratie bij de NBB dient verwijderd te worden. Bijgevoegd de mailing dd 2017. Ik heb telefonisch de rekening kunnen afsluiten, ik had en heb geen telefooncode, maar er werd me verzekerd dat de rekening afgesloten werd.We hebben nooit gebruik gemaakt van de rekening en het was 5,5 jaar stil hieromtrent??? Dus volgens ons was die rekening al lang niet meer aanwezig. Nu plots een brief van de NBB????? Het heeft mezelf wat opzoekwerk gekost om terug te traceren naar 2017... mvg,Jef De CosterTel 0475230805Te bereiken na 17u-17u00 tijdens de week. ---------- Forwarded message ---------Van: [info.be@hellobank.com]Date: di 1 aug 2017 om 10:04Subject: Re: Uw vraag - Hello banking : Rekeningen en kaarten ParticulierenTo: [jef.decoster@gmail.com]Beste Jef,Bedankt voor je bericht.Om je rekening af te sluiten dien je ons even telefonisch te contacteren op onderstaand telefoonnummer. Hou dan ook zeker je 5-cijferige geheime telefooncode bij de hand. Deze hebben we immers nodig om de telefoonlijn te beveiligen.We zijn bereikbaar op het nummer 02 433 41 41 van 7 tot 22 uur op weekdagen en van 9 tot 17 uur op zaterdag.Tot binnenkort,HakimAdviseur Hello bank!www.hellobank.behttps://nl.community.hellobank.be/On 28/07/2017 13:21, news.be@mailing.hellobank.com wrote:> Gebruikersnummer of klantnummer :> Titel : Dhr.> Naam : De Coster> Voornaam : Jef> Betreft : Rekeningen en kaarten> Uw e-mailadres : jef.decoster@gmail.com> Uw aanvraag : Beste,>> Gelieve de Hello Rekening> BE62 0018 0572 9061> Op naam van De Coster - Gubbels>> Af te sluiten.>> Ik vindt in de App, op de website, geen mogelijkheid om dit te doen.>> Het restsaldo is 0,00 euro,...>>> Reden:> De rekening werd geopend als voorwaarde gekoppeld aan een nakend hypothecair krediet.> We hebben echter na hercalculaties en onderhandelingen, beslist van bij een andere bank (VDK) een krediet te nemen...>> Hierdoor vervalt het nut en de bestaansreden van de Hello-rekening.> MAW, we hebben deze rekening niet meer nodig..........>> mvg,> Jef & Eveline> De Coster - Gubbels.

Berichten (2)

BNP Paribas Fortis

Naar: J. D.

30/04/2024

Geachte,BNP Paribas Fortis heeft uw klacht goed ontvangen.We stellen alles in het werk om u zo snel mogelijk een antwoord te bezorgen.Met vriendelijke groeten,KlachtenmanagementBNP Paribas FortisVan: klachtenbox@test-aankoop.be Verzonden: maandag 29 april 2024 9:31Aan: FBBE -- COMPLAINTS MANAGEMENT Onderwerp: CMPL0071135 Klacht - eos aremas referte 001-8057290-61 BNP Paribas - (CPTBE02009668-22)EXTERNAL SENDER - EMETTEUR EXTERNEBe cautious before opening attachments or clicking on any links. If in doubt, use 'Report Email/ReportPhishing' button or contact your CSIRT.Soyez vigilants avant d'ouvrir les pièces jointes ou de cliquer sur les liens. En cas de doute, signalez le message via le bouton 'Report Email/ReportPhishing' ou contactez votre CSIRT.======================================================BNP Paribas Fortis disclaimer::www.bnpparibasfortis.com/e-mail-disclaimer.BNP Paribas Fortis privacy policy::www.bnpparibasfortis.comrivacy-policy.======================================================

J. D.

Naar: BNP Paribas Fortis

05/05/2024

Beste,Een korte status update:Het lijkt erop dat als reactie op deze mail Eos Aremas contact heeft opgenomen met de Bank en de schuld heeft afgesloten/uitgedoofd.Bijgevoegd het document gisteren toegestuurd gekregen ter bevestiging hiervan.Bij nazicht op de NBB webstek blijkt echter dat de registratie nog steeds bestaat.@klachtenmanagement@bnpparibasfortis.com kunnen jullie erop toezien dat dit zo snel mogelijk verdwijnt.Bijgevoegd een recente raadpleging van de gegevens in de Centrale voor kredieten aan particulieren.Volgende lijn dient verwijdert te worden: Huidige beheerder van het contract (Kredietgever)  | Contractnummer (Krediettype)                   | Initieel kredietbedrag (EUR) | Einddatum van het contract BNP Paribas Fortis                                                   | 001805729061 (Niet-geoorloofde roodstand) |                                                    |   mvg,Jef


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform