Terug

Energy and water services not changed on time after leaving apartment

Opgelost Openbaar

Metropol vastgoed

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. M.

Naar: Metropol vastgoed

30/10/2023

In May 2023 I informed the comoany that I was leaving an apartment they rented me on 30.08.2023. Although the keys were returned back on july 17 2023 and I was no living in the apartment anymore. They requested water and energy contracts name change through Smooved. The change was requested end of September (25 and 27 I think, exact date is in the attached images) although contract end was 01.09.23. The request of name change not corresponding to the final date of the contract is making me pay for energy and water I am not using. In addition, the energy and water name change is yet pending and I keep receiving bills that I need to pay to avoid penalties. Metropol passes the responsibility to Smooved and no one takes action.

Berichten (1)

Metropol vastgoed

Naar: I. M.

02/11/2023

Beste,Nutsvoorzieningen werden niet door ons opgenomen, noch doorgegeven.De expert voor de plaatsbeschrijving heeft de meters opgenomen.De overdrachten zijn door hem doorgeven aan Smooved.Vermits er een speciale regeling treft (tijdens de ca maand leegstand zouden nieuwe huurders meteen overnemen) is daar blijkbaar iets misgelopen.De expert is al weken bezig om dit proberen recht te zetten.Met vriendelijke groeten.Peter HuygheMobiel: +32 (0)475 65 66 75Bekijk al onze vastgoedprimeurs op www.metropoolvastgoed.be of op www.immoscoop.be[signature_4109324055]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform